Chrome wypowiada wojnę kolejnym rodzajom irytujących reklam

Chrome wypowiada wojnę kolejnym rodzajom irytujących reklam08.11.2017 21:47

Google zapowiedziało w kwietniu, że na początku przyszłego roku do przeglądarki Chrome trafi natywna blokada reklam niezgodnych ze standardami wypracowanymi przez Coalition for Better Ads. Zanim to jednak nastąpi, do przeglądarki trafią kolejne mechanizmy, które mają zablokować szczególnie irytujące praktyki reklamodawców. Na blogu Chromium zaprezentowane zostały nowości, jakie pojawią się w tej kwestii w nadchodzących wydaniach.

Chrome 64 ma rozprawić się z przekierowywaniem użytkowników na nową, niechcianą stronę, co wywoływane jest często przez treści pochodzące od zewnętrznego dostawcy. Wykorzystywane są na przykład do tego pływające ramki. Zamiast natychmiastowego przekierowania, Chrome 64 wyświetli jedynie niewielki panel informacyjny o tym, że zostało ono zablokowane i na żądanie użytkownika wyświetli bardziej szczegółowe informacje.

Strona zawierająca pływające ramki z przekierowaniem. U dołu widoczny jest komunikat o blokadzie.
Strona zawierająca pływające ramki z przekierowaniem. U dołu widoczny jest komunikat o blokadzie.

Już w kolejnej wersji Chrome'a, oznaczonej numerem 65, zostaną także zablokowane przekierowania wywoływane po interakcji ze stroną, na przykład po kliknięciu URL-a. Chodzi o częsty scenariusz, w którym po kliknięciu linka, żądana strona spychana jest do tła, zaś użytkownik ogląda niechcianą stronę wyświetlaną w nowej karcie.

Chrome poradzić ma sobie już w styczniu także z najtrudniejszymi do rozpoznania typami reklam: przezroczystymi warstwami, które tylko czekają na kliknięcie czy fałszywymi przyciskami odtwarzania, które otwierają nowe niechciane karty. Google przygotowało także narzędzie dla administratorów stron: na stronie Narzędzia internetowe można sprawdzić swoją witrynę w zautomatyzowanym procesie. Po weryfikacji webmasterzy będą mieli 30 dni na dostosowanie treści do standardów Google i CfBA.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.