Coraz więcej gier kupujemy na Xbox Live Arcade, Minecraft prowadzi

Coraz więcej gier kupujemy na Xbox Live Arcade, Minecraft prowadzi04.02.2013 14:34

Okazuje się, że nie tylko na wydanych na płytach grach na Xboksa 360 można sporo zarobić. Microsoft oficjalnie nie podaje liczb związanych z Xbox Live Arcade — swoją platformą dystrybucji cyfrowej gier, zazwyczaj mniejszych niż te z płyt, tańszych i nierzadko stworzonych w niezależnych studiach — ale sprzedaż przeanalizowała firma FADE. Wyniki wykazały ponadto, że dystrybucja cyfrowa w ostatnim roku znacznie zyskała na popularności wśród posiadaczy konsol Microsoftu.

Xbox Live Arcade pobił w 2012 roku rekord sprzedaży. Użytkownicy wydali tam w sumie 290 milionów dolarów — dwa razy więcej, niż rok wcześniej. Dystrybucja cyfrowa ma się więc coraz lepiej na tych konsolach, a tymczasem sprzedaż gier w pudełkach spada. Analizy z końca ubiegłego roku mówią, że w 2012 roku Amerykanie wydali na gry na konsole 23% mniej, niż w 2011. Producenci konsol (a przynajmniej Sony) znów odwlekają usunięcie ze swoich urządzeń napędów optycznych, a za rogiem czają się urządzenia spełniające tę samą funkcję, ale bazujące tylko na dystrybucji cyfrowej (SteamBox), albo nawet na strumieniowaniu gier z chmury (OUYA). Trudno przewidzieć, czy zmienią one w znacznym stopniu przyzwyczajenia graczy, choć kuszą cenami. W miejscach, gdzie łącza są nie najlepsze, płyty raczej tak szybko z użycia nie wyjdą.

Jeśli chodzi o popularność poszczególnych pozycji na XBLA, najwięcej zarobił wydawca Minecrafta. Gra w wersji dla Xboksa 360 ma kilka niespotykanych na innych platformach funkcji, jak tryb multiplayer z podzielonym ekranem, nieco inny interfejs, tutoriale i możliwość gry ze znajomymi z Xbox Live. Minecrafta kupiło prawie 5 milionów graczy, co przyniosło prawie 100 milionów dochodu. Dużym hitem okazał się także The Walking Dead, pobrany ponad 2,5 miliona razy, ale tu zyski są 10 razy mniejsze — w końcu odcinki gry były dostępne za darmo. Milion sprzedanych kopii, za niecałe 15 dolarów każda, zaliczyła pozycja Trials Evolution. W podobnej cenie dostępne były Counter-Strike: GO, Castle Crashers, Gotham City Impostors, I Am Alive, Alan Wake's American Nightmare i kilka innych gier, które zarobiły 3-4 miliony dolarów każda, ze sprzedaży przekraczającej 200 tysięcy sztuk.

Oczywiście sprzedaży „pełnowymiarowych” gier pozycje z XBLA jeszcze nie dogoniły. Kinect Adventures! od premiery w 2010 roku sprzedało się około 17 milionów kopii, pozycje z serii Call of Duty nierzadko sprzedają się w nakładzie liczącym kilkanaście milionów sztuk. Może jednak za kilka lat zobaczymy je w końcu także w dystrybucji cyfrowej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.