Coraz więcej smartfonów przekracza próg 1000 dol., ale nikomu to nie przeszkadza. Będzie drożej?

Coraz więcej smartfonów przekracza próg 1000 dol., ale nikomu to nie przeszkadza. Będzie drożej?22.08.2018 10:27

Niezwykle ciekawy felieton pojawił się na łamach amerykańskiego serwisu technologicznego The Verge. Jego autor, Vlad Savov, skądinąd słusznie, zwraca uwagę na palący ostatnimi czasy problem: rosnące ceny flagowych smartfonów, które z jakiegoś powodu rynek najzwyczajniej w świecie zaakceptował. Brak jest też odzewu w formie spadku zainteresowania nimi. Ale do rzeczy.

– Trzy lub cztery lata temu każdy, kto zaproponowałby czterocyfrową cenę telefonu zostałby z miejsca wyśmiany na sali konferencyjnej. Dwa lata temu, gdybym napisał, że Apple będzie z powodzeniem sprzedawać smartfon z notchem, ale bez gniazda słuchawkowego za 999 dol., wstrząsnęlibyście głową, oskarżając mnie o bardziej życzeniowe myślenie niż Gene Munster, kiedy ten obwieszczał pewny sukces Apple TV – punktuje dziennikarz.

Apple iPhone X. Źródło: CNET
Apple iPhone X. Źródło: CNET

Tymczasem, jak zauważa, aktualnie tak drogie słuchawki nikogo już nie szokują. Mało tego, konsumenci chętnie po nie sięgają. iPhone X, wbrew początkowym obawom analityków, jest najlepiej sprzedającą się słuchawką Apple'a, a nieznacznie tylko tańszy Huawei P20 Pro święci triumfy na rynku europejskim, skutecznie obniżając sprzedaż tańszego odpowiednika. Nawet krytykowany niegdyś za cenę Samsung Galaxy Note 8, który był pierwszym modelem wycenionym w okolicach tysiąca zielonych (MSRP: 949 dol.), mimo iż nie spełnił pokładanych w nim nadziei sprzedażowych, doczekał się następcy, a mianowicie Note'a 9 droższego o kolejnych 50 dol.

Na tej podstawie autor wyciąga bardzo odważny wniosek: przez minione lata flagowe telefony były... zbyt tanie, skoro rynek bez chwili refleksji zaakceptował podwyżki. I cóż, prawdę mówiąc trudno się z rzeczoną hipotezą nie zgodzić. Flagowce nie są produktem pierwszej potrzeby. To tylko kaprys użytkownika, który można zastąpić całym szeregiem znacznie tańszych alternatyw. Mimo to wielu nie chce ich szukać, bez namysłu wybierając najdroższe propozycje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.