Creative Live! Cam Connect HD — lekki niedosyt

Creative Live! Cam Connect HD — lekki niedosyt02.01.2013 17:25
Marcin Paterek

Zastosowanie kamer internetowych zmieniło się — upowszechnienie notebooków z wbudowanymi obiektywami wymusiło na producentach stworzenie sprzętu, który potrafi znacznie więcej, niż tylko rejestrować obraz do rozmów poprzez Skype’a. Oczywiście Creative Live! Cam Connect HD sprawdzi się w tej roli, ale to propozycja także dla tych osób, które mają ochotę na założenie w domu amatorskiego monitoringu.

Podłużna, zaokrąglona obudowa kamery (jej wymiary to ok. 6,5 cm długości i 2 cm wysokości) została wykonana z czarnego, błyszczącego plastiku, który błyskawicznie zbiera odciski palców. Obiektyw z funkcją autofokusu jest zamontowany w centralnej części urządzenia, natomiast z lewej strony producent umieścił wąską szczelinę z mikrofonem. Na górnej krawędzi znalazł się jeszcze przycisk migawki, który po wciśnięciu może wykonać zdjęcie (do 8 Mpix) albo rozpocząć nagrywanie filmu. Kamerę możemy umocować do niemal dowolnej płaskiej powierzchni — dwuczęściowy uchwyt jest wykończony antypoślizgową gumą, dzięki czemu nie miałem problemu z zaczepieniem sprzętu na kilku różnych monitorach i półce biurka. Dodatkowo uchwyt pozwala na regulowanie nachylenia obiektywu w pionie.

[1/2]
[2/2]

Creative Live! Cam Connect HD po podłączeniu do Windows 7 i 8 działa bez konieczności instalacji dołączonych do zestawu sterowników i w zupełności wystarcza to do prowadzenia wideorozmów. Na płycie natomiast znalazło się oprogramowanie, które znacznie poszerza możliwości urządzenia. Sercem pakietu jest Live! Central 3, który działa wyłącznie w środowisku Windows. Okno programu podzielone jest na dwie sekcje — lewa część (z podglądem obrazu) służy do robienia zdjęć, nagrywania filmów i wysyłania plików do kilku portali internetowych (m.in. Facebook, KinKast, YouTube, Photobucket i Box.com). Oprócz tego na samym spodzie okna producent umieścił skróty do pozostałych aplikacji pakietu. Z kolei prawa część Live! Central 3 służy jako panel sterowania kamerą — znajdziemy tu m.in. ustawienia dotyczące przycinania obrazu, śledzenia twarzy, nagrywania dźwięku czy udostępniania pulpitu. Program pozwala również na prostą edycję plików wideo, dzięki czemu możemy szybko dodać początkowe i końcowe napisy, ramki czy znak wodny. Sterownik umożliwia także na żywo nakładać filtr na obraz, ale opcja ta jest zablokowana w przypadku nagrywania filmu w jakości HD.

[1/2]
[2/2]

Oprogramowanie działa odrobinę ociężale, ale mimo wszystko sprawia dość pozytywne wrażenie. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o kamerze. Wbudowany enkoder H.264 co prawda odciąża komputer — na dwóch różnych maszynach nie zauważyłem żadnych przycięć — ale mam za to spore zastrzeżenia do jakości nagrań. W maksymalnej rozdzielczości 1280 x 720 pikseli rejestrowany obraz był płynny, ale ziarnisty, pozbawiony detali i nieco wyprany z koloru (dominowały chłodne barwy). Co więcej, obraz z kamery możemy rozjaśnić wyłącznie programowo, bo producent nie zamontował żadnej diody doświetlającej. Zauważyłem też, że podczas nagrywania sprzęt podejrzanie nagrzewał się w okolicach obiektywu. Całkiem dobrze sprawuje się natomiast mikrofon — po włączeniu w sterowniku opcji redukcji szumów, dźwięk jest czysty i pozbawiony „wewnętrznych” odgłosów kamery. Sprzęt jest przy tym na tyle czuły, że bez problemu nagrywa spokojnie wypowiadane słowa z odległości około pół metra.

[1/2]
[2/2]

Oprócz typowych zastosowań, Creative Live! Cam Connect HD może sprawdzić się w roli domowego szpiega. Producent umieścił na płycie dwie aplikacje (MobileCamStreamer oraz GotoCamera), które po prostej konfiguracji pozwalają np. za pomocą smartfona obserwować nagrywany na żywo obraz. Co więcej, GotoCamera może wykrywać ruch i przesyłać nam wiadomość SMS, gdy wykryje podejrzaną aktywność — niestety tej opcji nie udało mi się przetestować, bo za każdym razem kamera rozłączała się z serwerem. Ostatnią aplikacją jest FastAccess, która „uczy się” rozpoznawać twarze użytkowników komputera. Dzięki temu można np. logować się do kont w systemie Windows lub blokować komputer, gdy twarz zniknie z obiektywu.

W ogólnym rozrachunku mamy do czynienia z kamerą ze średniej półki, która powinna sprawdzić się zarówno podczas wideorozmów, jak i w roli amatorskiego monitoringu. Największą wadą wydaje się być jakość obrazu, która nie powala pod względem rozdzielczości i szczegółowości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.