Cyberpunk 2077: problemy z moczem się skończą. CD Projekt RED chwali się zmianami

Cyberpunk 2077: problemy z moczem się skończą. CD Projekt RED chwali się zmianami29.03.2021 16:13

Długo wyczekiwany patch 1.02 do Cyberpunk 2077 pojawi się "wkrótce". Lista zmian jest długa, co z jednej strony jest dobrą wiadomością - twórcy łatają błędy. Z drugiej poprawki pokazują, że grudniowa premiera była chyba o wiele za wcześnie.

Post opublikowany na oficjalnej stronie gry zawiera jedynie listę "najważniejszych zmian". A i tak poprawek jest całe mrowie. Można złapać się za głowę nad stanem "Cyberpunk 2077" przed aktualizacjami, ale akurat twórcy zaznaczają: zwracamy uwagę, że nie wszyscy gracze doświadczyli opisanych poniżej błędów.

Jako że poprawek jest tak wiele, wszystkie znajdziecie tutaj. Poniżej zaś wyselekcjonowane najważniejsze i najciekawsze wg redakcji Polygamii.

Zwiększono odległość, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo.Dodano nowy suwak czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania. Pozwala zmniejszyć szybkość reakcji przycisków podczas kierowania pojazdami na wszystkich urządzeniach sterujących.Dostosowano kod prowadzenia pojazdów, by lepiej radził sobie w przypadku małej lub ekstremalnie wysokiej liczby klatek na sekundę, co zapewnia większą spójność sterowania. Znacznie poprawia to kierowanie pojazdami na konsolach poprzedniej generacji.Reakcja na potrącenie przyjaznych NPC-ów została wyłączona.Naprawiono błąd, który mógł powodować, że cywil uciekający przed pojazdem gracza reagował nieprawidłowo.Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia za ukończenie działań w danej dzielnicy nie były odblokowywane.Naprawiono problem z NPC-ami poruszającymi się po śmierci.Poprawiono renderowanie tekstur z daleka.Naprawiono błąd graficzny związany z szybką podróżą oraz przejściami filmowymi.Ulepszenia związane z wewnętrznymi i zewnętrznymi źródłami światła.Dostosowano jakość ziemi przy ustawieniach średnich i niskich.Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre przedmioty NPC-ów były zdublowane.Inne części miasta widziane z odległości teraz wyglądają bardziej realistycznie ze względu na ulepszone oświetlenie.Poprawiono stabilność i wydajność silnika gry oraz silnika renderującego (zmniejszając tym samym liczbę losowych błędów w grze). Wprowadzono ulepszenia w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią na różnych systemach (co zmniejsza liczbę awarii).(PC) Umożliwiono włączenie ray tracingu w kartach graficznych AMD. Konieczne są najnowsze sterowniki karty graficznej.(PC) Przypisanie klawiszy: więcej akcji można teraz przypisać do innych klawiszy.(PS4) Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.Oczywiście znaczenie niektórych "istotnych" błędów może bawić. Choćby ten:

strumień moczu wciąż był widoczny po tym, jak NPC załatwił potrzebę i odszedł z tego miejsca

Albo ten:

NPC-e nie będą już blokować się na pasach ruchu podczas uciekania w strachu.

Inne pokazują zaś, jak wiele niby drobnych, ale jednak uciążliwych rzeczy Cyberpunk 2077 miał - a w zasadzie wciąż jeszcze ma:

Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.Inne części miasta widziane z odległości teraz wyglądają bardziej realistycznie ze względu na ulepszone oświetlenie.

A teraz wyobraźmy sobie, że Cyberpunk 2077 nie wychodzi w grudniu, mając błędy znane od premiery, ale właśnie teraz - pozbawiony tych wszystkich niedociągnięć. Odbiór byłby zapewne inny, a oczekiwanie przecież nie tak długie.

Jasne, trudno mówić tutaj o wielkiej porażce czy rozczarowaniu. Ci, którzy błędów nie mieli - lub nie patrzyli na nie aż tak szczegółowo - bawili się świetnie.

Podobnie jest z inwestorami. Nawet teraz giełda z optymizmem reaguje na zmiany, które chce CD Projekt RED wprowadzić. Niby więc wszystko kończy się jak trzeba, twórcy naprawiają Cyberpunka, błędów będzie mniej, ale… niesmak pozostał?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.