DOOM pierwszą grą z oficjalnym wsparciem Vulkan API. Na Radeonach działa lepiej

DOOM pierwszą grą z oficjalnym wsparciem Vulkan API. Na Radeonach działa lepiej11.07.2016 22:38

Vulkan, nowatorski, niskopoziomowy interfejs programowania grafiki3D, na którego stawiają wszyscy wielcy tej branży poza Microsoftemi Apple, przestał być już tylko eksperymentem. Pierwszą grą,która otrzymała nowy backend renderowania na bazie tego API, jestnowy DOOM. Uważni Czytelnicy zaraz nam przypomną genialną grę TheTalos Principle studia Croteam, która wprowadziła wsparcie dlaVulkana już w lutym tego roku – ale jest tu pewna różnica.Implementacja Croteam była tylko eksperymentem dla deweloperów, niedorównującym pod względem optymalizacji wersjom na DirectX11 iOpenGL 3.1. Tymczasem Bethesda zaoferowała implementację dlagraczy, w której Vulkan posłużył do osiągnięcia większejwydajności.

To nie jest żadna beta. Robert Duffy, dyrektor techniczny idSoftware mówi otwarcie, że liczy na to, że dzięki Vulkanowi takżeposiadacze starszych kart graficznych będą mogli sobie zagrać zwiększym FPS-em. Starszych to jednak nie znaczy najstarszych. Zoficjalnego FAQ można się dowiedzieć, że z Vulkana nieskorzystają ludzie z Windowsem 7 i kartami graficznymi Nvidii z 2 GBRAM. Wykluczono też użytkowników GeForce GTX 690.

W ogóle trzeba przyznać, że pod względem poziomu wsparciazieloni nie wypadli najlepiej. Mimo że na początku wyprzedziliczerwoną drużynę, dostarczając pierwsi sterowniki i narzędziadeweloperskie, to dziś się okazuje, że nowy DOOM będzie lepiejdziałał na Radeonach. To efekt obsługi asynchronicznych obliczeńw Vulkanie, które wspierane są obecnie tylko na wykorzystywanej wRadeonach architekturze GCN. Bethesda twierdzi, że pracuje z Nvidiąnad obsługą obliczeń asynchronicznych w jej GPU, ale póki cożadnych dat nie przedstawiono.

Można już zobaczyć efekty na najnowszym Radeonie RX 480. Przejście na Vulkana zaowocowało tu odczuwalnym wzrostem wydajności, z 60-70 FPS do nawet 100-120 FPS. Niskopoziomowe interfejsy grafiki to ewidentnie przyszłość grania na PC.

Radeon RX 480 DOOM Vulkan vs OpenGL

Aby skorzystać z nowego API grafiki, należy dysponowaćnajnowszymi sterownikami graficznymi. Dla kart AMD są to RadeonSoftware 16.7.2 Crimson Edition, dla kart Nvidii GeForceGameReady Drivers 368.69. Łatka do DOOM-a włączająca obsługęVulkana dostarczana jest przez sklep Steam.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.