Drony i AI odpowiedzią na potrzebę optymalizacji i zwiększania bezpieczeństwa pracy w terenie

Drony i AI odpowiedzią na potrzebę optymalizacji i zwiększania bezpieczeństwa pracy w terenie11.03.2021 09:46
Redakcja

Podczas gdy usługi komunikacyjne i infrastruktura sieciowa zaczynają być coraz bardziej zaawansowane i skomplikowane, obsługa oraz konserwacja sieci staje się jeszcze większym wyzwaniem dla dostawców. Zmiany te wymagają nowoczesnych rozwiązań, które - jeśli zostaną właściwie wykorzystane - mogą pomóc dostawcom usług zautomatyzować i zoptymalizować wiele procesów związanych z utrzymaniem infrastruktury sieciowej oraz innymi operacjami zarządzania usługami w terenie.

Złożona infrastruktura sieciowa - katalizator zmian w zakresie działań prewencyjnych

W erze sieci 5G i wzrostu popularności usług mobilnych, przed dostawcami telekomunikacyjnymi i internetowymi staje całkowicie nowe wyzwanie – zarządzanie bardzo rozległą, złożoną i często skomplikowaną infrastrukturą sieciową. W wielu trudnodostępnych (a nierzadko nawet niebezpiecznych) lokalizacjach, dostawcy muszą utrzymywać sprzęt sieciowy w odpowiednio dobrym stanie, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo swoim technikom. Nie mogą także zapomnieć o konieczności stałej optymalizacji działań – zarówno pod względem kosztów, jak i zasobów.

W tej sytuacji z pomocą przychodzą im nowe technologie.

Drony i sztuczna inteligencja w służbie komunikacji

Praktycznie każda nowoczesna technologia przynosi firmom nowe możliwości. Ich skala może być jeszcze większa, a efekt bardziej korzystny, jeśli weźmiemy pod uwagę połączenie ich w jeden, kompleksowy system, odpowiadający potrzebom danej firmy.

Połączenie wielu zalet dronów z wysoką precyzją sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oferuje szeroki wachlarz nowych możliwości firmom komunikacyjnym. Dzięki tym rozwiązaniom dostawcy mogą zwiększyć efektywność pracy w terenie i zoptymalizować procesy w obszarze działań prewencyjnych.

Wirtualna technologia, realne zmiany

Co tak naprawdę drony i sztuczna inteligencja mogą zaproponować dostawcom? Jakie są realne benefity wynikające z wdrożenia tych technologii?

Wyobraźmy sobie, że czeka nas inspekcja w trudnodostępnej lokalizacji. Zakres inspekcji infrastruktury sieciowej obejmuje zwykle wszystkie elementy konstrukcyjne, wyposażenie i inne elementy techniczne, które są typowe dla danej infrastruktury, technologii lub konfiguracji. Wykorzystując drony, możemy przeprowadzić taką inspekcję zdalnie z bezpiecznego miejsca. Nie musimy ryzykować bezpieczeństwa pracownika ani czekać, aż technik z odpowiednimi kwalifikacjami będzie dostępny.

Gdy nagranie z dronu będzie już gotowe, system wykorzystujący sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe automatyczne sprawdzi i porówna aktualny stan infrastruktury z idealnym stanem sprzętu i poinformuje techników o ewentualnych nieprawidłowościach.

Większe bezpieczeństwo, lepsza optymalizacja i wyższa jakość usług

Dzięki temu dostawcy będą w stanie zapewnić większe bezpieczeństwo swoim technikom – np. unikając niepotrzebnych prac na wysokościach, jednocześnie usprawniając i przyspieszając działania prewencyjne. W dłuższej perspektywie oznacza to finansową oszczędność.

Wykorzystując nowe technologie, dostawcy są w stanie przeprowadzić więcej inspekcji i szybciej reagować na potencjalne zagrożenia czy nieprawidłowości. W rezultacie rozwiązanie sprawia także, że firmy są w stanie oferować wyższą jakość usług świadczonych swoim klientom końcowym i zawczasu unikać wielu niedogodności związanych z usterkami sieci.

Korzyści dla pozostałych branż

Z tego rodzaju optymalizacji pracy w terenie będą mogły skorzystać także firmy z innych obszarów niż telekomunikacja, choć to właśnie ta branża – wraz z IT – słynie z najszybszego wprowadzania nowych technologii w życie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowoczesnych rozwiązaniach do zarządzania pracą w terenie, odwiedź witrynę zespołu Comarch FSM lub zobacz jak oprogramowanie sprawdza się w rzeczywistości, zapisując się na darmowe demo dostępne na stronie

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.