Dropbox nie obniży cen — czy słusznie?

Dropbox nie obniży cen — czy słusznie?30.05.2014 17:31

Kilka dni temu, podczas Code Conferencje, Drew Houston, CEO firmy Dropbox, zapowiedział, że nie planuje w najbliższym czasie obniżać cen. Houston czuje się pewnie na rynku dysków w chmurze i nie obawia się, że klienci przeniosą swoje dane z Dropboksa do konkurencji. A może powinien?

Cennik Dropboksa dla użytkowników indywidualnych wygląda teraz następująco: 2 GB dostajemy za darmo i możemy powiększać tę przestrzeń polecając Dropboksa znajomym bądź pomagając w testach. Za 9,99 euro miesięcznie lub 99 euro rocznie możemy uzyskać 100 GB, za 19 euro miesięcznie 200 GB i 500 GB za 49 euro. Trzeba przyznać, że nie są to ceny zachęcające na tle konkurencji…

W zestawieniu, poza usługą Dropbox (oznaczoną szarymi słupkami), wzięte zostały pod uwagę także Box, przeznaczony do przechowywania kopii zapasowych ważnych danych Carbonite, GG Dysk, Google Drive, który niestety dzielimy z pocztą, należący do ekosystemu urządzeń z jabłkiem iCloud, JustCloud, cyberschowek MEGA, OneDrive w wersji podstawowej, bez bonusów za posiadanie komputera z systemem Windows czy telefonu z Windows Phone, polskie Storino.pl, popularny SugarSync oraz rosyjski Yandex Disk. Ceny zostały przeliczone z dolarów po kursie 3,08 złotego i z euro po kursie 4,19 złotego (dzisiejszy sprzedażowy). W skrócie, im niżej nad osią poziomą (pojemności) znajduje się kropka, tym tańsza usługa i tym lepiej.

O ile cenę 100 GB na Dropboksie możemy uznać za „standardową”, wyższe abonamenty są zupełnie nieopłacalne w porównaniu do konkurencji. Warto tu zaznaczyć, że wielu dostawców wzbogaca swoje dyski dodatkowymi narzędziami, jak choćby przeglądarka dokumentów, odtwarzacz muzyki czy webowy pakiet biurowy, jaki znajdziemy między innymi w usługach Google'a czy Microsoftu. Przy wyborze dysku dla siebie warto wziąć pod uwagę także lokalizację centrów danych, zwłaszcza jeśli obawiamy się, że amerykańskie służby będą chciały do nich zajrzeć, dostępność aplikacji i ich możliwości synhronizacji, dopuszczalny rozmiar przechowywanego pliku, limity transferu i wiele innych czynników.

Prawdopodobnie jeśli kluczowa przy takim wyborze miałaby być tylko popularność marki, Dropbox w tej chwili byłby liderem. Nie zmienia to faktu, że klienci w końcu się zorientują, że coś jest nie tak i Dropbox będzie musiał obniżyć ceny. Pytanie tylko, kiedy to nastąpi.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.