Druga młodość iPada: ostatnio tak dobrze sprzedawał się w 2014 roku

Druga młodość iPada: ostatnio tak dobrze sprzedawał się w 2014 roku30.01.2021 18:09

Jeśli jakikolwiek sektor branży technologicznej może zaliczyć pandemię COVID-19 jednoznacznie na plus, to będą to działy tabletów. Sprzęt ten, mimo iż od paru lat konsekwentnie spychany na margines, w obliczu izolacji zaczął przeżywać drugą młodość.

Raport firmy Canalys, sygnowany przez analityka Ishana Dutta, nie pozostawia złudzeń. Tylko w IV kwartale minionego roku na rynek dostarczono 52,8 mln tabletów. To wciąż niewiele, jeśli popatrzymy na około 300 mln rozdystrybuowanych smartfonów, ale 54 proc. wzrostu w ujęciu rocznym zdecydowanie zmienia optykę.

Spośród pięciu najpopularniejszych producentów jedynie Huawei ma tendencję spadkową (-24 proc.), co jednak należy zrzucić na barki zawirowań z Google'em.

Reszta osiąga wręcz spektakularne triumfy, a najlepszym tego przykładem jest Apple, który w omawianym okresie sprzedał 19,2 mln iPadów, zaliczając ostatecznie 40 proc. lepszy rezultat roczny niż w 2019. Co warte dodania, jak podkreśla Canalys, ostatnio tak dobrze tablety Apple'a sprzedawały się pod koniec roku 2014. W szczycie boomu na sprzęt tego rodzaju.

W dobrych nastrojach mogą być także Samsung (9,9 mln; +41 proc.), Amazon (6,5 mln; +54 proc.) czy Lenovo (5,6 mln; +125 proc.). Słowem, istotnie cała topka.

Wygoda użytkowania znów jest ważna

Tak przynajmniej raport podsumowuje jego autor, który zauważa też, że tablety to obecnie najbardziej elastyczne urządzenia pozwalające wkroczyć do świata cyfrowego. Jak wylicza, są relatywnie niedrogie, a z uwagi na szerokie możliwości łączności i sam gabaryt świetnie sprawdzają się podczas konsumpcji treści czy nauczania zdalnego.

Według przedstawionych szacunków, w ciągu całego roku 2021 należy spodziewać się dalszego rozrostu tabletowej branży, a co za tym idzie kolejnych premier sprzętu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.