Duo okazał się strzałem w dziesiątkę. Czego można spodziewać się po Allo?

Duo okazał się strzałem w dziesiątkę. Czego można spodziewać się po Allo?22.08.2016 16:06

Ledwie pierwszy z nowych komunikatorów Google, Android Police dotarł do zrzutów z wersji testowej programu, dzięki czemu dysponujemy już na temat Allo pokaźną ilością świeżych informacji.

Z oczywistych powodów Allo jest porównywany do Hangouts, przez co wszelkie jego funkcje stanowią od razu materiał do zestawień. Trzeba przyznać, że w przypadku Allo, Google postawiło na implementację tych elementów, na brak których narzekali użytkownicy Hangouts. Mowa na przykład o możliwości nieodwracalnego usuwania z konwersacji poszczególnych wiadomości. Dotyczy to także wiadomości przychodzących, jednak można zakładać, że dane w tym przypadku nie będą synchronizowane i usuwanie wiadomości będzie jedynie działało lokalnie.

Ponadto przydatną funkcją Allo, której często brakuje w mobilnych komunikatorach, jest możliwość przeszukiwania przeprowadzonych rozmów pod kątem takich kryteriów jak nazwa użytkownika, rozmowy, bądź słów, jakie w niej padły. Wyszukiwarka ma ze sobą łączyć wyszukiwanie lokalne i globalne, dzięki czemu nie tylko możliwe będzie odnalezienie słowa w konwersacji, ale także zaangażowanie zintegrowanego asystenta do odnalezienia na dany temat dodatkowych informacji w Internecie. Wszystko to w jednym interfejsie rozmowy, bez konieczności opuszczania aplikacji.

[1/2]
[2/2]

Ponadto nowy komunikator (choć biorąc pod uwagę fakt, że tworzy go Google, zapewne u wielu wywoła to ironiczny uśmiech) ma także oferować dodatkowe funkcje związane z prywatnością. Konwersacje będą mogły być szyfrowane end-to-end w specjalnym trybie incognito, jednak w tym przypadku nieaktywny będzie asystent Google. Inaczej będzie także wyglądało okno rozmowy (ciemne barwy, kapelusznik w tle), Allo pozwoli także na określenie terminu, po którym wiadomość zniknie, podobnie jak ma to miejsce w Snapchacie.

Android Police zauważa także, że jak dotąd Allo w zasadzie nie obsługuje synchronizacji w chmurze, przez co nowa instalacja kończy się utratą historii konwersacji, można jednak zakładać, że jest to jedynie cecha wczesnej wersji testowej i w momencie premiery synchronizacja będzie działać sprawnie. Na razie wciąż nie sprecyzowano jej daty, pozostaje nam zatem korzystanie z Duo, które znaleźć można w naszej bazie oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.