Duże zmiany w Nest - złote góry od Google mogą zgubić każdy startup

Duże zmiany w Nest - złote góry od Google mogą zgubić każdy startup06.06.2016 12:22

Nest Labs to założona w 2010 przez byłych pracowników Apple firma zajmująca się produkcją urządzeń automatyki domowej. W 2014 roku Nest zostało przejęte przez Google, a właśnie nastąpiła ważna zmiana kadrowa na najwyższym stanowisku. Przy tej okazji dotychczasowy szef Nesta, Tony Fadell, podzielił się ważnymi uwagami, jednak jego przykład może raczej stanowić przestrogę dla wszystkich marzących o przejęciu przez Google.

Nest najbardziej znane jest ze swojego termostatu, który uczy się zwyczajów domowników i pozwala optymalnie dostosować ustawienia systemu ogrzewania do ich potrzeb. W portfolio można znaleźć jeszcze między innymi czujnik dymu czy kamerę. W ostatnim czasie producent miał ogromne problemy wizerunkowe – chodzi przede wszystkim o zawirowania kadrowe, o których informacje były publikowane publicznie, łącznie z informacjami o niekompetencji konkretnych zespołów. Prasa była na tyle zła, że Google stwierdziło, że Nest potrzebuje silnego powiewu świeżości.

Na blogu Fadella opublikowany został wpis, który informuje on, że zostaje przeniesiony z dotychczasowej funkcji szefa Nesta na posadę w Alphabet. Całość odbywa się w kiepskiej atmosferze, a sprawę Fadella Google będzie chciało zapewne szybko wyciszyć. Historia jego współpracy z Google pokazuje jednak, że spełnione marzenie każdego startupu, mimo ogromnych zasobów do dyspozycji, może być początkiem jego końca.

Źródło: Ars Technica
Źródło: Ars Technica

W momencie przejęcia przez Google, Nest zatrudniało 280 osób, dziś liczba ta wynosi około 1200. Nowi pracownicy trafiali na listę płac przede wszystkim dzięki przejęciom kolejnych startupów: w przypadku wspomnianej kamery dokonano tak naprawdę jedynie przejęcia Dropcam i rozpoczęcia sprzedaży ich urządzenia z nowym logo. No właśnie, okazuje się, że ostateczne rozwiązanie kwestii braków płynności finansowej przez Google, wcale nie pomogło Nestowi w innowacyjności czy przyśpieszeniu harmonogramu prac, a wręcz przeciwnie.

Portfolio prezentuje się skrajnie ubogo, a w Nest w ciągu ostatnich dwóch lat powszechną praktyką było formowanie nowych zespołów, które miały pracować nad całkowicie nowymi urządzeniami. Mowa między innymi o „inteligentnym” sprzęcie audio czy odpowiedzi na Amazon Echo. Środków nie brakowało, jednak równoległa praca wielu zespołów, które formowano z przejętych startupów skutkowała kiepskiej jakości urządzeniami, które rzadko w ogóle wychodziły z fazy prototypów.

To zaś skutkowało złą passą i kiepskimi nastrojami w Alphabet, Google i w końcu samym Nest. Powyższy obrazek ma pochodzić z korespondencji wewnętrznej korporacji – jak widać presja, aby pozbyć się Nesta była ogromna, jednak zdecydowano się na półśrodek, czyli zmianę szefa. Cała historia może stanowić przestrogę dla ambitnych młodych startupów i stanowi dowód, że strumień dolarów płynący z Google wcale nie musi oznaczać świetlanej przyszłości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.