Dwie pieczenie na jednym ogniu – kampania informuje o raku piersi i wyśmiewa moderację zdjęć

Dwie pieczenie na jednym ogniu – kampania informuje o raku piersi i wyśmiewa moderację zdjęć30.06.2016 14:31

Nawet cenzurowanie kobiecego ciała na portalach społecznościowych może być pozytywne, jeśli podejdziemy do sprawy kreatywnie. Niemiecka organizacja walcząca z rakiem piersi przygotowała kampanię informacyjną, która bazuje na zamiłowaniu portali społecznościowych do usuwania zdjęć sutków, jeśli w ich najbliższej okolicy są kobiece piersi.

Problem moderacji zdjęć został nagłośniony przez użytkowniczki Instagrama, których zdjęcia były usuwane, jeśli było na nich widać choć kawałek sutka. Larum zostało podniesione, gdy okazało się, że portale społecznościowe nierówno traktują osoby różnych płci. Chodzi o to, że panowie mogą do woli paradować „z gołą klatą”, a zdjęcia pań są czym prędzej usuwane. Damskie sutki są traktowane na równi z genitaliami.

Moderacja zdjęć jest prześmieszna, jeśli nie do końca wiadomo, jakiej płci jest model lub modelka. Wyzwanie rzuciła w pięknym stylu Courtney Demone, zmieniająca właśnie płeć z mężczyzny na kobietę. Okazało się bowiem, że jej zdjęcia w męskich ubraniach spokojnie można na Instagramie oglądać, ale jeśli wystąpiła w spódnicy albo bluzce z wcięciem w talii, zdjęcie znikało. Czyżby to spódnica definiowała, czy sutki są obiektem seksualnym? Zgadnijcie, które zdjęcie zostało usunięte…

Courtney wystąpiła w ramach ruchu #FreeTheNipple, wspieranego przez Carę Delevingne, Naomi Campbell, Rihannę, Miley Cyrus, Rumer Willis i wiele innych znanych kobiet. W międzyczasie w Sieci pojawiły się nawet zdjęcia męskich sutków, które użytkowniczki Instagrama mogły „przykleić” w miejsce swoich, by uniknąć usuwania zdjęć. Jeśli ktoś chce skorzystać, poniżej zamieszczam szablon:

Przejdźmy więc do kampanii spod znaku różowej wstążki. Na jej stronie można znaleźć kilkanaście zdjęć kobiet w różnym wieku, które zachorowały na raka piersi i których piersi zostaną usunięte. Powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu.

Autorzy wykorzystali analogię między operacją i moderacją, na zdjęciach umieszczając podpis „obejrzyj zanim zostanie usunięta”. Zdjęcia można udostępnić na Facebooku lub Instagramie i poczekać aż zniknie – zupełnie jak część ciała z guzem, jeśli nie zostanie wykryty na czas. Sprytne, pomysłowe i wspaniale załatwia dwa tematy na raz.

Kampania ma charakter informacyjny. Gdy już przyciągnie wzrok i zainteresuje, z materiałów na jej stronie można dowiedzieć się więcej o tym, jak można samodzielnie zbadać biust i dlaczego warto to robić regularnie. Niestety rak piersi jest wciąż najpopularniejszym i najgroźniejszym nowotworem. Warto wiedzieć, że wbrew obiegowej opinii atakuje nie tylko kobiety, choć u mężczyzn jest to choroba dość rzadka. Bez względu na płeć, im wcześniej zostanie wykryty, tym łatwiej można go usunąć i zapobiegać przerzutom.

W Polsce każdego roku rak piersi wykrywany jest u 17 tysięcy kobiet, przy czym około 5 tysięcy umiera, gdyż nowotwór jest wykrywany za późno.

Kampania została świetnie przyjęta w mediach, a jej autorom należą się ogromne brawa za pomysłowość. Myślę, że nie można było lepiej wykorzystać kuriozalnej moderacji zdjęć na portalach społecznościowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.