DxOMark: aparat w HTC One M9 to porażka

DxOMark: aparat w HTC One M9 to porażka26.05.2015 12:28
Redakcja

HTC ma problemy i to coraz większe. Według wielu recenzentów najnowszy reprezentacyjny model tej firmy, One M9 jest świetnym urządzeniem. My sądzimy inaczej i najwyraźniej podobne zdanie mają kupujący – sprzedaż nie idzie zbyt dobrze. Co więcej, nowy model został wyraźnie skrytykowany przez DxOMark za nową kamerę, która w gruncie rzeczy nie jest krokiem do przodu w porównaniu do One M8.

Wspomniany serwis zajmuje się cyklicznym, dokładnym testowaniem kamer w urządzeniach mobilnych. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z jego rankingiem, ale jest on pewnym wyznacznikiem w kwestii tego, czego możemy spodziewać się po danym smartfonie. W ostatnim czasie przetestowano HTC One M9 i nie pozostawiono na nim suchej nitki – choć nowy model kosztuje ponad 3 tysiące złotych, zajął w zestawieniu dopiero 22 miejsce. Wypadł „lepiej” niż starszy wariant One M8, ale w zasadzie marginalnie, bo ten okupuje 23 pozycję. Lepsze wyniki osiągnęły znacznie starsze urządzenia jak choćby Lumia 925, iPhone 4S, czy Sony Xperia Z1.

Zacznijmy od tego, że w One M9 firma HTC postanowiła zerwać z technologią UltraPixel. Zamiast nietypowej kamery 4 MP dostępna jest 20 MP f/2.2 produkcji Toshiby. Miało się to przełożyć na znacznie większą liczbę szczegółów i ta faktycznie wzrosła. Niestety inne cechy się pogorszyły: kolory w słabym oświetleniu są przesycone, szwankuje balans bieli, a na dodatek obraz traci ostrość w narożnikach. Kiepsko wypadło także nagrywanie filmów, które jest pozbawione szczegółów niezależnie od warunków oświetleniowych. Testerzy DxOMark zwrócili również uwagę na brak stabilizacji obrazu – trudno się nie zgodzić, że w takiej cenie jest to już teraz nie do pomyślenia. Kamera, jaką zastosowano w M9, wydaje się więc jedną wielką oszczędnością, nieudanym eksperymentem, który może konkurować z modelami ze średniej półki, a nie liderami rankingu, jakimi są Samung S6 Edge i Apple iPhone 6. Daleko mu także do produktów innych firm jak choćby Sony Xperii Z3.

Kiepska kamera nie jest jedynym problemem związanym z tym modelem – urządzenie łatwo się rysuje, a pod dużym obciążeniem dochodzi do obniżenia wydajności wskutek przegrzewania. Konkurenci również miewają z tym problemy, ale nie są one tak dotkliwe. Efekt: sprzedaż idzie bardzo źle. Na tyle, że producent zdecydował się na zmniejszenie o aż 30% zamówień na części służące do jego wyprodukowania. Ostatnie raporty rynkowe również nie wyglądają zbyt dobrze. Co teraz zrobi HTC, aby zupełnie nie zniknąć z rynku i nie dać się zupełnie pogrążyć lepszej konkurencji? Firma potrzebuje modelu z najwyższej półki, udanego, a nie pełnego kompromisów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.