Elektroniczna rozrywka pod lupą ESA — amerykański gracz coraz starszy, ale rozsądniejszy

Elektroniczna rozrywka pod lupą ESA — amerykański gracz coraz starszy, ale rozsądniejszy25.04.2014 11:35

Warto czasem poświęcić chwilę, aby poznać warunki panujące na innym niż polski rynku i zwyczajnie mieć porównanie. Jeżeli kogoś interesuje branża gier wideo to cennym źródłem informacji są niewątpliwie raporty amerykańskiego Entertainment Software Association, ukazujące sytuację w USA. ESA opublikowało dość obszerny dokument, w którym podsumowano cały 2013 rok pod kątem świata elektronicznej rozrywki właśnie.

Liczby przedstawiają się naprawdę interesująco. Okazuje się, że grom poświęca czas przeszło 181 milionów, czyli 59% Amerykanów. Z tego grona na jeden dom przypada średnio dwóch graczy. W 51% domów w ogóle jest przynajmniej jedna konsola, a sami fani salonowej rozrywki mają zazwyczaj minimum dwie. 68% z nich bawi się właśnie na konsolach, 53% do tego na smartfonach, a 41% innych urządzeniach przenośnych.

Przeciętny amerykański gracz ma 31 lat i jest mężczyzną (52% kontra 48% dla kobiet). Średnio 14 lat, a więc niemal pół życia, spędził z padem czy myszką w dłoni, ratując wirtualne krainy. Co ciekawe, rośnie odsetek starszych osób interesujących się światem elektronicznej rozrywki. W stosunku do 2012 roku zaobserwowano 32% wzrost w przedziale wiekowym 50+. Najwięcej gier kupują pasjonaci w okolicach 35 lat.

Ilość nabywanych gier rozkłada się równo między obie płci. 44% osób czuje, że tak lepiej wydaje pieniądze, niż gdyby przyszło kupić sobie film na DVD, płytę muzyczną czy pójść do kina. 48% graczy do zakupu nowego tytułu skłania interesująca fabuła, kontynuacja lubianej serii albo zwyczajnie rekomendacja znajomego. 21% przede wszystkim patrzy na cenę gry. Przy okazji o 55% wzrosło zainteresowanie rozrywką przenośną i online.

W przypadku zabawy po sieci w pierwszej kolejności mieszkańcy USA sięgają po proste gry dla każdego (30%), potem puzzle i łamigłówki (28%), następnie gry akcji, sportowe, strategie oraz RPG (24%), a dalej dopiero MMO (11%) i inne. Bardzo podobnie gatunki rozkładają się pośród miłośników grania na urządzeniach przenośnych, przy czym nastawienie na odprężające nieskomplikowane pozycje jest znacznie większe (46%).

Połowa z konsolowców w USA używa ulubionych urządzeń do oglądania filmów, a po około jednej czwartej seriali plus odsłuchu muzyki z kolekcji. 62% graczy woli rozrywkę wspólnie z kimś, zaś 77% gra razem przynajmniej godzinę tygodniowo. 42% bawi się ze znajomymi, 32% członkami rodziny, 18% rodzicami, a 14% z partnerem życiowym. 85% rodziców wie, po co są kategorie wiekowe dla gier i prawie wszyscy wierzą w sens ich istnienia. 87% korzysta z opcji kontroli rodzicielskiej, często nakładając dzieciom limity na czas zabawy lub przesiadywanie w Internecie. Zadziwiające 91% opiekunów młodych graczy uczestniczy w wyborze gry dla dziecka i 82% zgadza się na jego propozycje.

95% rodziców w Stanach Zjednoczonych kontroluje, w co grają pociechy. 56% uważa, że tego typu rozrywka rozwija umysłowo, uczy (także współpracy z innymi), a poza tym jest świetnym sposobem na spędzanie czasu z rodziną, chociaż 84% przyznaje, że bawi się z dziećmi na ich prośbę. Tylko 47% widzi w grach to samo, co ich rozentuzjazmowane latorośle. Łącznie Amerykanie na elektroniczną rozrywkę wydali w zeszłym roku ponad 21,5 miliarda dolarów. Najwięcej rzecz jasna na gry i to jeszcze w cyfrowej formie (53%).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.