Epson: badania mówią jasno – papier nie zniknie z biur

Epson: badania mówią jasno – papier nie zniknie z biur14.03.2017 15:15

Papier pozostanie w użyciu — 87% pracowników biurowych w Polsce stwierdza: „prowadzenie biura bez papieru jest nierealne” Według nowych badań prowadzenie biura bez użycia papieru nie jest możliwe mimo rosnącej cyfryzacji środowiska pracy i zagadnień związanych z ekologią.

Minęło ponad 38 lat odkąd brytyjsko-amerykański informatyk Frederick Wilfrid po raz pierwszy opracował wizję „biura bez papieru” w 1978. Mimo to, obecnie drukarki w dalszym ciągu używane są codziennie. Zgodnie z niezależną ankietą przeprowadzoną wśród 2400 pracowników z krajów regionu EMEA za zlecenie firmy Epson Europe 76 procent respondentów uważa drukowanie za „bardzo ważny” czynnik usprawniający ich pracę, a przytłaczająca większość (75 procent) uważa, że „prowadzenie biura bez papieru jest nierealne”.

Co więcej, 79% respondentów uznało drukowanie za bardzo istotny czynnik funkcjonowania ich branży; respondenci w Polsce ujawnili, że drukują średnio 29 stron dziennie, a najczęściej drukowane materiały to faktury zaraz potem umowy oraz raporty i broszury.

„Badania jasno wskazują, że — pomimo cyfrowych innowacji i ponad jednej trzeciej (34 procent) firm wybierających digitalizację dokumentów zamiast przechowywania ich papierowych kopi — ludzie wciąż wolą pracować z papierem i wolą drukować materiały niż pracować z ekranem przy wykonywaniu niektórych zadań”, jak twierdzi Ewa Pytlak z firmy Epson Polska.

Sposób, w jaki używamy drukowania, ulega zmianom i prawie połowa wszystkich drukowanych materiałów jest natychmiast wyrzucana (17 procent) lub używana krótkoterminowo (29 procent). Choć nie oznacza to, że drukowanie ma obecnie mniejszą wartość (co więcej, ponad jedna trzecia pracowników (36 procent), stwierdza, że wydajność ich pracy zmniejszyłaby się, gdyby nie mogli drukować materiałów), jest ono dla pracowników ważnym zagadnieniem, ponieważ 95 procent z nich uważa ochronę środowiska za istotną.

„Rzeczywistość jest taka, że organizacje potrzebują drukowania, aby poprawić wydajność pracowników, ale jeśli ostrożnie dobierają technologię, mogą osiągnąć jeszcze większą wydajność, a do tego wywierać korzystny wpływ na środowisko”, podkreśla Ewa Pytlak. „Wybierając drukarki atramentowe zamiast porównywalnych drukarek laserowych, organizacje mogą na przykład drukować dwa razy więcej dokumentów i wytwarzać o 95 procent mniej odpadów oraz zużywać o wiele mniej energii — i jest to fakt, o którym 68 procent firm w Polsce jeszcze nie słyszało”.

Daje to duże możliwości firmom w Polsce, wśród których 46 procent obecnie nie wdraża rozwiązań IT w strategicznym wymiarze i firmy te mogą tracić znaczne środki na koszty wydruku i metody zmniejszenia szkodliwego wpływu na środowisko.

„Oczywiście nowe technologie zmieniają przyjęte metody pracy. Na przykład w firmie Epson możemy to zaobserwować po naszych technologiach współpracy opartych na projektorach i urządzeniach noszonych przez użytkowników. W przypadku czytania, skanowania, edycji i udostępniania dokumentów takich, jak raporty i wiadomości e-mail, pracownicy biurowi — zarówno z pokolenia wyżu demograficznego, jak i pokolenia Y — wciąż preferują ich fizyczną, drukowaną wersję” podsumowuje Pytlak. „Firmy powinny uznać ten fakt i skorzystać z możliwości zwiększenia wyników finansowych i poprawy wpływu na środowisko dzięki odpowiednio dobranym technologiom, które mogą te działania wspierać”.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.