Eric Schmidt nie lubi słowa „fragmentacja”

Eric Schmidt nie lubi słowa „fragmentacja”12.01.2012 15:06

Eric Schmidt, były CEO i obecnie członek zarządu firmy Google, podczas konferencji The Next Big Thing in CE odbywającej się w ramach targów Consumer Electronics Show wypowiadał się o Microsofcie, chmurach obliczeniowych i oczywiście o Androidzie. Niczyjej uwadze nie uszło jego stwierdzenie, że Android nie ulega fragmentacji.

Motywem przewodnim wywiadu ze Schmidtem był ekosystem urządzeń mobilnych. Wizja Google'a obejmuje domową sieć urządzeń korzystającą z protokołów peer-to-peer zamiast klasycznego modelu z serwerem multimediów i cienkimi klientami. Nad tym właśnie pracuje obecnie oddział Android@Home, którego zadaniem jest połączenie Google TV, głośników, urządzeń przenośnych, kina domowego, pralek i lodówek w jedną sieć bezprzewodową, co pozwoli na swobodną komunikację.

W sprawie samego Androida Schmidt… nie zaskoczył, bo jego zdanie często jest inne od opinii reszty świata. Schmidt nie uważa, żeby Android ulegał fragmentacji. Platforma jest po prostu zróżnicowana. A jaka jest różnica między tymi pojęciami? Zróżnicowanie jest dobre, podczas gdy fragmentacja jest zła. Zróżnicowanie oznacza, że producenci telefonów mają wybór i mogą konkurować, wprowadzać własne ulepszenia i przekonywać klientów, że to właśnie ich rozwiązania są najlepsze. Fragmentacja według Schmidta oznacza, że aplikacje na Androida działają na niektórych urządzeniach, a na innych nie, a ponadto spójna paleta aplikacji jest jego zdaniem właśnie tym, czego szukają użytkownicy. Jeśli komuś nie podoba się interfejs urządzenia, może kupić telefon innego producenta, ale zawsze będzie miał dostęp do ulubionych aplikacji.

Ale czy naprawdę tak jest? Obecność na rynku Kindle Fire jest najlepszym przykładem na to, że Schmidt trochę mija się z prawdą. Według LinuxInsidera, który zapytał o zdanie między innymi Lopez Research. Według tej firmy używanie pozytywnie kojarzącej się „różnorodności” to zwykły marketing. Z kolei zdaniem CEO Flurry Analytics, Simona Khalafa, jeśli deweloperze mówią, że Android jest pofragmentowany, oznacza to, że tak właśnie jest. Z perspektywy osób programujących dla Androida ta platforma jest pełna sporów i niespójności. A oni chyba najlepiej wiedzą, jak Android wygląda od środka, gdyż to na ich głowie jest tworzenie tych dostępnych na każdym urządzeniu aplikacji. Niestety znów wracamy do kwestii aktualizacji, która nie pomaga ujednolicić platformy. Podczas kiedy, zdaniem Schmidta, celem Google'a jest wprowadzenie najnowszej wersji Androida na jak najwięcej modeli urządzeń, niestety wszystko jest w rękach producentów urządzeń i operatorów, którzy również modyfikują system i decydują o wydawaniu aktualizacji. Obecnie niecały 1% urządzeń pracuje pod kontrolą Androida 4.0. Najwięcej jest na rynku telefonów i tabletów z Androidem 2.3, ale 30% wciąż działa na Androidzie 2.2, a prawie 2% wciąż ma zainstalowanego androida 1.x.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.