Eric Schmidt: Wyrzuć komputer z Windowsem, kup Maka

Eric Schmidt: Wyrzuć komputer z Windowsem, kup Maka01.06.2011 12:29

Eric Schmidt, do niedawna CEO firmy Google, udzielił dziś wywiadu na konferencji D9. W wywiadzie prowadzonym przez Walta Mossberga i Karę Swisher zapowiedział otwarcie usługi Google Offers, przyznał się do błędów popełnionych w czasie powstawania Facebooka i polecił wymianę komputerów z Windowsem na Maki.

Jednym z ważnych tematów poruszonych na D9 jest „Wielka Czwórka” — Amazon, Apple, Facebook i Google. Te cztery firmy dominują już w swoich niszach i próbują zdobyć nowe, gdzie zachodzą potężne starcia, a w ich rękach jest ciągle rozwijający się rynek, wart w tej chwili pół biliona dolarów. Zdaniem Schmidta Wielka Czwórka jest tym samym, czym IBM w latach osiemdziesiątych, a Microsoft w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Po nieudanej próbie kupienia Groupona, Google stworzy własny system rozpowszechniania kuponów promocyjnych. Schmidt czuje, że Groupon będzie żałować, że odmówił przyjęcia 7 miliardów dolarów oferowanych przez Google. Usługa Google Offers startuje jutro w Portland, a jeszcze tego lata ruszy w San Francisco i Nowym Jorku. Rozpoznawanie twarzy najwyraźniej wywołuje gęsią skórkę u byłego CEO firmy Google. Firma zarzuciła rozwijanie technologii w obawie, że zostanie ona wykorzystana w niecnych celach przez ludzi o złych intencjach. Jednak aplikacja rozpoznająca twarze została dopuszczona do Android Market. W sprawie Facebooka Schmidt przyznał się do popełnionych błędów. Cztery lata temu zrobił sobie notatki i nic z nimi nie zrobił. W sprawie firmy Apple Schmidt nie miał wiele do powiedzenia. Poinformował, że umowa dotycząca używania Google Maps przez urządzenia z iOS została odnowiona. Nie skomentował natomiast przytoczonej wypowiedzi Steve'a Jobsa, który nazwał Androida sondą w kieszeni użytkownika. Schmidt napomknął o tym, że Google wie, gdzie mieszkasz, ale czujni pracownicy działu PR obecni w studiu natychmiast udzielili mu reprymendy.

Na pytanie co mogą zrobić użytkownicy aby być bardziej bezpieczni Schmidt miał prostą, ale zaskakującą odpowiedź. Według byłego CEO firmy Google bezpieczny użytkownik używa przeglądarki Chrome oraz używać wprowadzonej niedawno przez Gmail dwuczęściowej autoryzacji (aby udowodnić, że ja to ja, należy podać dwie informacje, na przykład hasło i datę urodzenia albo kod przysłany SMSem). Ale najważniejszym i najskuteczniejszym zabezpieczeniem, zdaniem Schmidta, jest pozbycie się komputera z Windows i kupienie Maka. Schmidt przy tej okazji przypomniał również, że był członkiem zarządu firmy Apple, i że jest z tego dumny. Urazu do komputerów z Windowsem prawdopodobnie Schmidt nabawił się w czasie ataku Chińczyków na Google, podczas którego słabym punktem były właśnie stacje robocze z Windowsem. Jest jedno „ale”: dlaczego nie polecił kupienia Chromebooka?

Schmidt poruszył również inne tematy, na przykład swój pomysł na pozostanie w firmie Google na bardzo długo — chce żeby jego trumna spoczęła w siedzibie firmy. Trzy części wywiadu ze Schmidtem obejrzeć można na stronie AllThingsDigital poświęconej konferencji D9.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.