Europa, Internet i dziecko.

Europa, Internet i dziecko.06.05.2004 14:32
Redakcja

Pod koniec roku 2003 przeprowadzono badanie "Eurobarometr".Miało ono na celu określenie zagrożeń, jakie mogą napotkać dzieci wInternecie. Badaniem tym objęto rodziców dzieci z krajów UniiEuropejskiej. Przeszło połowa ankietowanych osób przyznała, iż ichpociechy korzystają na co dzień z Internetu. Internet ciągle się rozrasta, przybywa liczba użytkowników,przybywa również liczba zagrożeń. Oczywiscie, najbardziej narażenisą najmłodsi Internauci. Zagrożenie czyha wszędzie. Komunikatoryinternetowe, czaty, oraz przeróżne fora są doskonałym miejscemdziałalności "typów spod ciemnej gwiazdy". Organizacja European Opinion Research Group EEIG w miesiącachlistopadzie i grudniu ubiegłego roku przeprowadziła badania,których zadaniem miało być nakreślenie obrazu zagrożeń, jakiewystępują w Internecie, a także pokazać w jaki sposób rodzicezabezpieczają swoje dzieci przed tymi zagrożeniami. W naszym kraju 25 lutego 2004r. rozpoczęła się kampania "Dziecko wsieci" mająca na celu uświadomienie rodzicom, na jakie zagrożeniasą narażone ich pociechy. W Polsce Internet nie jest jeszcze takbardzo popularny jak ma to miejsce w pozostalych krajach UE. Jednaknapewno stan ten się będzie zmieniał wraz z naszym wejściem dostruktur unijnych, które miało miejsce 1 maja. Kampania w Polsce wznacznym stopniu dotyczy zjawiska dystrybucji pornografiidziecięcej za pośrednictwem Internetu. Akcja trwa już ponad dwamiesiące i niedługo zakończy się, wtedy też poznamy jej wyniki orazpostawę rodziców wobec niebezpieczeństw globalnej pajęczyny. Jak wynika z badań około 37% osób poniżej 11 roku życia korzysta zInternetu. Najczęściej młodzi Europejczycy serfują po sieci w domu,w szkole, w bibliotekach (co w Polsce jest niezwykłą rzadkością)oraz u przyjaciół. 47% rodzin w Unii Europejskiej deklaruje, iż niesą im potrzebne żadne dodatkowe informacje na temat żagrożeń dlaich dzieci płynące z Internetu. Według rodziców wystarczające sąrady jakich udziela szkoła, oraz media tradycyjne. Wśródrespondentów panuje także opinia, iż telewizja jest najbardziejprzyjaznym źródłem, gdyż zapewnia najlepszy odbiór i jest w staniedotrzeć do największej liczby odbiorców. Raport European Opinion Research Group EEIG porusza również kwestiępytania o zachowanie najmłodszych w chwili napotkania przez nichkrępujących treści. 60% rodziców uważa, że ich dzieci wiedzą jaksię w takiej sytuacji zachować. Jednak co niepokojące, to fakt, żeprzeszło 56% pytanych nie wie, gdzie występowanie takich treścizgłosić. Natomiast 37% rodziców stwierdziło, że po zauważeniutakich treści kontaktowało się z policją. Jednak tego typuzachowania należą jeszcze do rzadkości. W dalszym ciaguniewystarczająca jest ilość akcji edukacyjnych uświadamiającychrodzicom i ich pociechom jakie zagrożenia napotkać mogą oni wcodziennym korzystaniu z globalnej wioski jaką jest Internet.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.