Facebook będzie omijał blokowanie reklam. Zanosi się na długą batalię

Facebook będzie omijał blokowanie reklam. Zanosi się na długą batalię10.08.2016 15:48

Popularność oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam na stronach internetowych coraz wyraźniej rysuje wizję przyszłości Internetu, w której za dostęp do każdego serwisu przyjdzie płacić. Wciąż wydaje się jednak ona dość odległa, rośnie więc popularność nie tylko rozszerzeń, ale także implementacji adblockerów w przeglądarkach, czego sztandarowym przykładem jest Opera.

Istnieje jednak serwis, który na reklamach opiera lwią część swoich ogromnych przychodów, nic zatem dziwnego, że popularność adblockerów nie jest mu na rękę. Jest nim oczywiście Facebook, który zapowiedział właśnie radykalne zmiany w polityce wyświetlania reklam. Poskutkują one między innymi wykorzystaniem mechanizmów omijających blokady, dzięki którym treści te zobaczą także użytkownicy korzystający z AdBlocka czy uBlocka.

Według Facebooka, co zapewne „ucieszy” miliony internautów, ich problemem nie jest wyświetlanie reklam, ale wyświetlanie reklam, które nie mają związku z adresatami. Korporacja Marka Zuckerberga wspaniałomyślnie przedsięwzięła zatem środki, by wyświetlać reklamy mimo uruchomionych blokerów, za to reklamy skuteczniej spersonalizowane. Zarówno jeśli chodzi o treść, jak i formę.

Zmiana sposobu wyświetlania reklam, dzięki której – przynajmniej tymczasowo – zawodzić będą blokery reklam, będzie dotyczyć przeglądarkowej wersji serwisu. To jednak wystarczyło by wywołać sprzeciw twórców samych rozszerzeń – głos w tej sprawie zajął Ben Williams z AdBlock Plus. Stwierdził on, że decyzja Facebooka jest wymierzona przeciwko użytkownikom, którym odebrana zostaje wolność wyboru:

Jest to niefortunny krok, gdyż prowadzi on po mrocznej ścieżce przeciw wyborowi użytkownika. Nie ma jednak powodów do paniki: gra w kotka i myszkę w IT jest z nami tak długo, jak spamerzy próbują omijać filtry antyspamowe.

Można zakładać, że prędzej czy później twórcy blokerów zaimplementują odpowiednie mechanizmy wykrywania nowych reklam, podobnie jak Facebook będzie podejmował kolejne eksperymenty z ich formą. Będziemy mieć zapewne do czynienia z kolejnymi iteracjami tej potyczki, które świadczyć mogą tylko o jednym – serwis Marka Zuckerberga, mimo świetnych wyników finansowych, zaczyna mieć problemy ze swoim reklamowym kolosem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.