Facebook inwestuje krocie w filmy, treści wideo mają zastąpić tekstowe posty

Facebook inwestuje krocie w filmy, treści wideo mają zastąpić tekstowe posty22.06.2016 12:39

Facebook priorytetowo traktuje w swoim serwisie promocje treści filmowych, zarówno jeśli chodzi o reklamy, jak i materiały publikowane przez użytkowników. Dobitnym tego dowodem była opinia jednego z amerykańskich youtuberów, Hanka Greena, który kontrowersyjne praktyki podwyższające statystyki wyświetleń na Facebooku, nazwał po prostu oszustwem. Facebook przedsięwziął jednak działania, by jeszcze bardziej skupić się na wideo.

Chodzi przede wszystkim o inwestycje. Według danych, do których dotarł Wall Street Journal, korporacja Marka Zuckerberga właśnie podpisała kontrakty z blisko 140 firmami i celebrytami. Mają one, w zamian za opowiednie gratyfikacje, przyczynić się do rozrostu Facebooka na rynku internetowych usług wideo.

I nie chodzi tutaj jedynie o publikowanie filmów czy teledysków, ale także o transmisje. Dziś już całkiem sporo dużych redakcji strumieniuje na żywo najważniejsze wydarzenia, co zapewne zauważyło wielu użytkowników dostających o tym powiadomienia. Wkrótce można się spodziewać znacznego zwiększenia się ich liczby, gdyż Facebook będzie po prostu płacił autorom za wyrażanie się częściej w formie wideo, niż za pomocą zwyczajnych tekstowych postów.

To zaś doskonale wpisuje się w zarysowany w ostatnim czasie przez wiceszef Facebooka, Nicolę Mendelsohn, przewidywany plan rozwoju. Otóż według niej, w ciągu najbliższych lat odbędzie się najpewniej w serwisie migracja z treści tekstowych na wideo. Oczywiście nie należy traktować jej wypowiedzi, jako jednoznaczną deklarację – bardziej jako futurologię. Mowa jednak o osobie, której podobne opinie mają rzeczywisty wpływ na kształt serwisu.

Według Mendelsohn, przychody generowane przez wideo na Facebooku są aktualnie na poziomie wyższym, niż przewidywania. To zaś pozwala jej twierdzić, że treści wideo to swoisty fenomen, który ma sprawić, że w ciągu pięciu lat na Facebooku będzie jedynie wideo, wideo, wideo. Drugim z filarów rozwoju serwisu w ciągu najbliższych lat będzie oczywiście wszystko, co mobilne.

Takie plany największego serwisu społecznościowego na świecie, który ekspanduje w błyskawicznym tempie i staje się najważniejszą stroną w Sieci (i chętnie zawłaszcza funkcje realizowane dotychczas przez wiele oddzielnych serwisów i aplikacji), będą miały ważne konsekwencje. O ile bezpodstawnie twierdzono dotąd, że Internet – oparty przede wszystkim na tekście – zabija czytelnictwo, tak wolta w stronę wideo czyni te zarzuty sensownymi.

Ponadto dochodzi jeszcze kwestia wykonywania wielu czynności w jednym czasie. O ile standardem jest dziś jednoczesne korzystanie z wielu aplikacji i przerzucanie kolejnych interfejsów, tak najbardziej wyraźny przykład w postaci YouTube’a pokazuje, że nie każdy chce naszej wielozadaniowości. Uwaga ma być bowiem skupiona na filmie, gdyż jego oglądanie generuje zyski. Trudno zakładać, aby szczególnie różniącą się od tej politykę miał przyjąć oparty na wideo Facebook.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.