Facebook wykorzysta AI do walki z niepoprawnymi politycznie reklamami

Facebook wykorzysta AI do walki z niepoprawnymi politycznie reklamami09.02.2017 18:56

Jak już mogliśmy się przekonać, Facebook chce by użytkownicy udostępniali wyłącznie wybrane, nie naruszające standardów społeczności treści. To samo tyczy się reklamodawców, nie ma mowy o dyskryminujących, rasistowskich czy seksistowskich reklamach. W celu ochronienia wszystkich tych, którzy widząc reklamę mogliby poczuć się urażeni, doznać szoku i potem jeszcze kogoś zaskarżyć, Facebook wdraża sztuczną inteligencję.

Wczoraj Facebook oficjalnie ogłosił, że zaktualizował swoją politykę dotyczącą reklam, które mogą pojawić się w serwisie. Podstawowym założeniem nowych wytycznych jest silniejsze egzekwowanie od reklamodawców przestrzegania norm dotyczących zakazu dyskryminacji. Dodatkowo Facebook chce w tym celu wykorzystywać technologię maszynowego uczenia, która miałaby identyfikować potencjalne kontrowersyjne reklamy. Miałoby to odczuwalnie usprawnić proces wychwytywania nieodpowiednich materiałów.

Może by tak Facebook całkowicie uwolnić od reklam? ;)
Może by tak Facebook całkowicie uwolnić od reklam? ;)

Nowa polityka związana z reklamami to następstwo krytyki wcześniej stosowanych mechanizmów. Chociażby w USA wykorzystywane narzędzia wzbudziły ogromne kontrowersje. Pozwalały one bowiem na kierowanie reklam do wybranej grupy, co mogło być na rękę reklamodawcom, chcącym dotrzeć do wybranych osób. Takie wykluczenia nie spodobały się jednak opinii publicznej – na Facebooku nie ma miejsca na dyskryminujące reklamy, które byłyby np. wyświetlane wyłącznie białym mężczyznom.

Takie ukierunkowywanie reklam wciąż wzbudza ogromne kontrowersje. Facebook musiał więc w końcu zmienić swoje narzędzia, nawet jeśli reklamodawcy, płacący ogromne pieniądze, byli niezadowoleni. Teraz największy serwis społecznościowy, nie tylko chce pokazać, że zaszły zmiany w samym regulaminie, ale także wprowadzając sztuczną inteligencję, chce udowodnić, że tak jak wyznaczył użytkownikom ostre granice tego, co mogą publikować, tak też granice takie wyznaczy reklamodawcom.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.