Firefox spada, Internet Explorer rośnie?

Firefox spada, Internet Explorer rośnie?25.04.2007 21:00

Takie wnioski można wysnuć analizując wyniki badaniagemiusTraffic, za okres ostatnich trzech tygodni, publikowane nastronie Ranking.pl. W sekcji przedstawiającej popularność poszczególnych przeglądarek wśród polskichużytkowników podane wartości sugerują, że znacznie wzrosłapopularność Internet Explorera, a spadła popularność przeglądarkiMozilla Firefox. Przy czym najbardziej zadziwiające jest to, żewzrost ten notowany jest nie tylko w przypadku wersji 7. InternetExplorera (z 8,2% do 10,1%) ale również leciwej już "szóstki" (z51,6% do 55,0%). Tymczasem notowana zdobywającego - wydawałoby się- coraz większą liczbę użytkowników Firefoksa spadły zarówno wwersji 1.x (z 10,6% do 8,8%) jak i w 2.x (z 20,1% do 17,9%)."Oberwało" się też Operze (z 5,6% do 4,8% dla wersji 9). Cociekawe, w przypadku użytkowników zagranicznych wyniki pozostałypraktycznie bez większych zmian. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z nagłym odwróceniemwielomiesięcznego trendu wśród naszych rodaków? Wydaje się, żeraczej z aspektami metodologiczno-statystycznymi. Diabeł jak zwykletkwi w szczegółach, a tym razem jest to szczegół określany jako"wielkość próby" - czyli liczba przebadanych użytkowników(cookies), która wzrosła z 15,4 mln (27.03 - 02.04) do 19,2 mln(10.04-16.04.2007). Badanie gemiusTraffic realizowane jest poprzez skrypty wbudowane wwitryny WWW objęte badaniem. Każdy użytkownik odwiedzający takąwitrynę jest identyfikowany na podstawie tzw. cookies. Badanie tonie jest doskonałe (jeżeli ta sama osoba łączy się z witryną zwięcej niż jednej przeglądarki i/lub lokalizacji to jest "liczona"wielokrotnie, z drugiej strony kilka osób korzystających z jednegokomputera i jednej przeglądarki jest zaliczanych jako jedenużytkownik) jednak stanowi mimo wszystko obiektywne źródłoinformacji o odwiedzających witrynę użytkownikach. Dane zposzczególnych witryn są zbierane, sumowane, przetwarzane i takwłaśnie powstaje wspomniany ranking. Problem w tym, że na wynikiprawdopodobnie wpływa także profil monitorowanych witryn. Te otematyce informatycznej gromadzą procentowo dużo większą rzeszę"uświadomionych" osób korzystających bardzo często z alternatywnychprzeglądarek. Portale ogólnotematyczne w większym stopniuodwiedzane są zaś przez laików, którzy korzystają z wbudowanego wsystem Windows Internet Explorera. Wygląda więc na to, że w ostatnim czasie do badania gemiusTrafficwłączone zostały przynajmniej dwie duże witryny (lub duża ilośćmniejszych), skupiające użytkowników nie odwiedzających innych,objętych dotąd tym badaniem witryn. Być może chodzi o jeden zdużych portali horyzontalnych, choć to już czyste spekulacje.Częściowo różnicę 3,8 mln można tłumaczyć także wzrostem liczbyinternautów w Polsce. Nie ulega wątpliwości, że zwiększenie próby zjednej strony niewątpliwie wpłynie na urealnienie wyników, jednak zdrugiej pozostawienie tego faktu bez oficjalnego komentarza zestrony Gemius spowodowało niejasność całej sytuacji i zaburzeniedotychczasowych statystyk. Aktualizacja, 27.04.2007, 02:09 W opublikowanym właśnie zestawieniu za okres 17.04 - 23.04.2007,ponownie wzrosła popularność Internet Explorera (55,3% dla wersji6. i 10,4% dla wersji 7.) kosztem dalszego spadku Firefoksa (17,8%dla wersji 2.x i 8,5% dla wersji 1.x). Wielkość próby zwiększyłasię z 19,2 mln do 19,5 mln.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.