Firmy nie muszą posiadać strony WWW, aby stać się ofiarą ataków DDoS #prasówka

Firmy nie muszą posiadać strony WWW, aby stać się ofiarą ataków DDoS #prasówka21.03.2016 09:28

Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że firmy nie muszą dysponować zasobami widocznymi z internetu, takimi jak publiczne strony internetowe, portale dla klienta czy systemy transakcyjne, aby paść ofiarą ataku DDoS: równie podatne na nie są wewnętrzne serwisy WWW, operacje i połączenia sieciowe. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw produkcyjnych.

W 2015 r. jedna na sześć firm (16%) na świecie padła ofiarą ataku DDoS, mającego na celu zatrzymanie działania infrastruktury IT. W przypadku większości z nich ataki koncentrowały się na działaniach zewnętrznych. Jedynie niecała połowa firm stwierdziła, że ucierpiały ich strony publiczne, podczas gdy około jedna trzecia ujawniła, że ataki były wycelowane w portale dla klientów (38%), jak również usługi komunikacyjne (37%). Jedna czwarta przyznała, że atak DDoS uderzył w systemy transakcyjne.

Jednak niektóre firmy odkryły, że celem ataku DDoS były ich wewnętrzne serwisy. Jedna czwarta stwierdziła, że cyberprzestępcy zaatakowali ich serwery plików, a 15% przyznało, że ucierpiał system operacyjny. Kolejne 15% firm ujawniło, że atak DDoS wpłynął na całą łączność w sieci dostawcy usług internetowych. W przypadku sektora biznesowego branża produkcyjna okazała się szczególnie podatna na wewnętrzne oddziaływanie ataku DDoS — jedna czwarta firm przyznała, że ucierpiał ich system operacyjny, a ponad jedna trzecia zauważyła wpływ na serwery plików. Jedna na pięć organizacji telekomunikacyjnych, transportowych, IT oraz rządowych stwierdziła, że w wyniku ataku ucierpiało połączenie sieciowe.

Atak DDoS należy potraktować poważnie. Przestępstwo to jest stosunkowo łatwe do popełnienia, jednak jego wpływ na ciągłość biznesową może być znaczący. Z naszego badania wynika, że oprócz dobrze znanych skutków ataku w postaci przerwy w działaniu serwisu, szkody na reputacji oraz niezadowolonych klientów atak DDoS może również uderzyć w wewnętrzne systemy firmy. Nie ma znaczenia, jak duża jest firma lub czy posiada stronę internetową: każdy, kto prowadzi działalność online, jest potencjalnym celem. Niechronione systemy operacyjne są równie podatne na atak DDoS jak zewnętrzna strona internetowa, a każde zakłócenie może zahamować działalność firmy — powiedział Jewgienij Wigowski, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.

Kaspersky DDoS Protection łączy bogate doświadczenie Kaspersky Lab w zakresie zwalczania cyberzagrożeń z wiedzą ekspercką dotyczącą rozwoju oprogramowania. Rozwiązanie to chroni przed wszystkimi rodzajami ataków DDoS niezależnie od ich złożoności, siły czy długości trwania. W przeciwieństwie do wielu produktów konkurencji rozwiązanie Kaspersky Lab zabezpiecza wszelkie usługi online, które mogą zostać zaatakowane, w tym aplikacje biznesowe, serwisy, bazy danych itd.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.