Fotorealistyczna oprawa w grach to nie bujda, graficzny przełom w przyszłym roku

Fotorealistyczna oprawa w grach to nie bujda, graficzny przełom w przyszłym roku26.09.2014 16:29

Kiedy mowa jest o postępach w grafice w grach, zawsze niemal wspomina się o dążeniu do fotorealizmu, a więc uzyskania takiego poziomu oprawy, który uczyniłby wirtualne światy nierozróżnialnymi od rzeczywistości. Kwestia ta w ostatnim czasie pojawiła się na nowo w związku ze wzrostem popularności gogli Oculus Rift oraz podobnych im rozwiązań i okazuje się, że do oszukania zmysłów teoretycznie blisko. W przyszłym roku ukażą się pierwsze tytuły wykorzystującą przełomową technologię Unlimited Detail.

Euclideon SOLIDSCAN - Capture Reality

Jeżeli komuś coś ta nazwa mówi to ma doskonałą pamięć. Pierwsze wzmianki o ponoć niezwykłym rozwiązaniu zagościły w sieci w 2010 roku. Wtedy odpowiedzialni za nie zdolni Australijczycy z firmy Euclideon zademonstrowali, jak w celu poprawy wrażeń wzrokowych zamierzali zastąpić oteksturowane wieloboki, z których normalnie składają się obiekty w grach, chmarą malusieńkich punkcików (tzw. point cloud data). Mówiło się o atomach, razem tworzących pozbawione kantów budynki, postacie, potwory czy co tam jeszcze tylko wymarzą sobie deweloperzy. Oczywiście oznaczałoby to wyliczanie olbrzymiej ilości danych, ale dzięki sprytnym sztuczkom silnik Unlimited Detail podobno działa sprawnie na słabych zestawach PC. Wkrótce umożliwić ma zabawę bez ekranów dogrywania, a nawet bezproblemowe strumieniowanie rozgrywki prosto z sieci.

Euclideon Makes World’s Most Realistic Graphics

Jakby technologii nie nazywać, bardzo blisko jej do tak zwanych wokseli, czyli pikseli 3D, a z uwagi na poleganiu głównie na fotografowaniu otoczenia w celu uzyskania danych do wygenerowania scen, to też w pewnym sensie siostra fotogrametrii. Sam silnik byłby w tej chwili niczym bez systemu Solidscan, z użyciem potężnych laserowych skanerów przetwarzającego świat na trójwymiarowe obiekty. Euclideon podkreśla, że pieniądze wydane na licencjonowanie rozwiązania firmy (bo jest ono oczywiście komercyjne) zwrócą się niemal natychmiast, gdyż zamiast płacić armii grafików oraz twórców modeli na potrzeby gier, tak naprawdę wystarczy znaleźć na świecie prawdziwe lokacje, które zostałyby wykorzystane w nowym projekcie, a później przenieść je sobie do komputera.

Od razu widać, że choć ładne, to nie jest to wszystko jednak takie piękne. Z bliska obiekty straszą pikselozą, a ich krawędzie są zazwyczaj poszarpane, więc jednak pewien retusz będzie potrzebny. Inna sprawa to wyraźny brak uwzględnienia oświetlenia, które dołożyć trzeba będzie osobno, chyba że ktoś ma zamiar tylko sprzedawać dużo lepsze graficznie przechadzki po istniejących lokacjach w stylu Google Street View. W ogóle bardzo możliwe, iż Unlimited Detail znajdzie szersze zastosowanie niż gry, te są niemniej potrzebne, by potencjalni partnerzy wreszcie zaczęli wierzyć w to, co pokazuje Euclideon.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.