Foursquare dostaje od Microsoftu 15 mln dolarów, udostępni dane Bingowi i innym

Foursquare dostaje od Microsoftu 15 mln dolarów, udostępni dane Bingowi i innym05.02.2014 18:25

Microsoft wciąż próbuje dogonić konkurencję w usługach, które opierają się na geolokalizacji. Gigant z Redmond przekazał kolejne 15 milionów dolarów firmie Foursquare, w celu zacieśnienia współpracy. W grudniu Microsoft wsparł projekt 35 milionami dolarów.

Foursquare to zestaw usług, które działają na bazie danych przesłanych przez zalogowanych użytkowników. Osoby meldują się się w różnych miejscach za pomocą aplikacji mobilnych (Windows Phone, Android, iOS, Symbian i Meego, BlackBerry i WebOS), które to, wykorzystując możliwości sprzętu, ustalają położenie użytkownika. Warto wspomnieć, że po ostatnim odświeżeniu, zwiększyły ruch w serwisie o kolejne 30%. Esencją działania platformy jest możliwość zdobywania odznak i trofeów oraz rywalizacja ze znajomymi, co odbywa się poprzez odwiedzanie i ocenianie miejsc i lokali. Pozwoliło to na stworzenie olbrzymiej bazy rekomendacji, a także wzorców zachowania użytkowników, co kusi firmy sprzedające reklamę kierowaną. Inna sprawa, że jak uczy nas doświadczenie z Yelpem, recenzje nie zawsze są godne zaufania.

Te dane są w kręgu zainteresowań wielu firm (starali się o nie Apple i Yahoo!) i Microsoft nie był tu odosobniony. Redmond od dłuższego czasu pracuje nad rozszerzeniem możliwości oprogramowania okołogeograficznego na Windows (Modern) i Windows Phone, i nie chodzi tylko o to, aby wyniki wyszukiwania z Foursquare pojawiały się w gdzieś w wynikach Binga. Dane z Foursquare będą głęboko zintegrowane z systemami i mogłyby dobrze uzupełnić choćby Bing Places, dostarczając kontekstowe informacje dotyczące najbliższego otoczenia, albo bazę POI map. Będzie to podwaliną pod stworzenie usługi, która mogłaby choć trochę konkurować z Google Now.

Microsoft jest obecnie największym źródłem finansów firmy Foursquare, wycenianej na około 650 milionów dolarów. Baza posiada 60 milionów wpisów i zarejestrowała ponad 5 miliardów zameldowań. W Polsce rok temu usługa chwaliła się 20 tysiącami użytkowników, z czego połowa to Warszawiacy.

Współpraca z Foursquare może być świetną podstawą rozszerzenia możliwości Windowsa i Windows Phone, pod warunkiem, że brane pod uwagę są obszary, w których usługa jest popularna. Niestety, Microsoft znów podejmuje decyzję pozostawiającą w tyle tereny poza Stanami Zjednoczonymi i nadal nie dopracował tego, co już ma. Wyszukiwarka Bing ciągle nie jest konkurencyjna, a w Polsce jej skuteczne używanie jest nie lada wyczynem. Podobnie ma się sprawa z mapami. Zwiększanie możliwości oprogramowania w tym przypadku nie przekłada się na jego jakość.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.