Galaxy Note 7 jak dynamit – nie można go przewozić w powietrzu

Galaxy Note 7 jak dynamit – nie można go przewozić w powietrzu17.10.2016 16:01

Smartfon trafił na tę samą listę, co dynamit, płynne paliwa i butle z gazem. Federalna Administracja Lotnictwa, odpowiedzialna za regulację komercyjnego transportu powietrznego, wydała polecenie, by bezwarunkowo odmawiać wpuszczania do samolotów osób mających w bagażu podręcznym Galaxy Note 7, a także zabrania przewożenia ich w bagażu rejestrowanym.

Decyzja FAA to oczywiście następstwo niefortunnych wypadków z samoistnie zapalającymi się egzemplarzami smartfonów. Klienci niechętnie wymieniają swoje egzemplarze, poza tym problematyczne jest też to, że w niektórych krajach wymiana nie przebiega po myśli klientów. W Polsce na przykład można dostać tylko zwrot pieniędzy albo Galaxy Edge.

Pasażer posiadający Samsunga Galaxy Note 7, włączonego lub wyłączonego, nie zostanie wpuszczony na pokład samolotu, chyba że się pozbędzie urządzenia. Jeśli załoga samolotu zidentyfikuje Galaxy Note 7 już na pokładzie samolotu w powietrzu, załoga samolotu ma prawo telefon zabezpieczyć. Podstawowe środki ostrożności to wyłączenie urządzenia, niekorzystanie z ładowarki czy powerbanków i wyłączenie wszelkich funkcji, które mogą smartfon włączyć. Urządzenie nie może być przewożone w schowku i musi być cały czas pod kontrolą Oczywiście obsługa lotniska i załoga samolotu zobowiązana jest poinformować pasażerów i ograniczeniach.

Crushader (CC-BY), Reddit
Crushader (CC-BY), Reddit

W przeciwieństwie do kosmetyków w za dużych opakowaniach, które można po prostu zostawić przy punkcie kontrolnym, pozbywanie się grożących samozapłonem smartfonów nie jest takie proste. Przede wszystkim pasażer musi pożegnać się z prawie 4 tysiącami złotych, których prawdopodobnie już nigdy nie odzyska. Smartfony trzeba też składować w nieco bardziej kontrolowanych warunkach niż 200-mililitrowe butelki szamponu czy tubki z pastą do zębów – przynajmniej teoretycznie.

Kolejny problem – co zrobić ze smartfonami, które zostawią pasażerowie? Jak je przewieźć do centrali? Jak składować? Przedmioty pozostawione w ten sposób w teorii powinny być ewidencjonowane i przechowywane przez kilka miesięcy. Pasażerowie mają prawo je odebrać, ale rzadko się o to starają – w końcu nie ma żadnego pokwitowania i informacji o tym, gdzie i kiedy można wrócić po swój dobytek.

Osoby odpowiedzialne za zbieranie tych przedmiotów to często pracownicy ochrony albo obsługa sprzątająca, więc nie należy się spodziewać, że wszystkie noże i flakony perfum trafią z kontenerów do magazynów. W szczególności nie możemy oczekiwać, że do magazynu trafią wszystkie smartfony, jeśli będą traktowane tak samo, jak kosmetyki i pilniczki do paznokci. W pewnym sensie to rozwiązanie na korzyść lotniska – mniej wybuchających smartfonów to mniej problemów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.