Gartner wieszczy rychły zmierzch imperium Microsoftu

Gartner wieszczy rychły zmierzch imperium Microsoftu04.04.2013 13:13

Jeśli najnowsze prognozy Gartnera się sprawdzą, to Microsoftbędzie jak Wielka Brytania: z imperium nad którym nigdy niezachodziło Słońce, pozostanie jedynie cień dawnej wielkości.Proces upadku Brytanii zajął jednak całe stulecie, podczas gdyimperium giganta z Redmond ma stracić większość swoich dóbr jużdo 2017 roku.97 procent – na tyle oceniał Gartner dominację Microsoftu narynku szeroko rozumianych komputerów w roku 2005. Zaledwie 12 latpóźniej udział ten ma się zmniejszyć do 14 procent. Oczywiścierynek szeroko rozumianych komputerów jest rozumiany już inaczej –to nie tylko laptopy, desktopy i serwery, ale też telefony itablety.Za raportem Gartnera stoi Carolina Milanesi, której zdaniemkontrola tych dwóch ostatnich kategorii urządzeń jest kluczowa dotego, aby pozostać liczącym się graczem na rynku. WcześniejMicrosoft mógł trzymać rynek z prostego powodu – konkurencjabyła albo zbyt skomplikowana (jak Linux), albo zbyt droga (jakApple). Dzisiaj konkurenci są w tych kluczowych kategoriach zarównotańsi jak i prostsi, a Microsoft nie może już liczyć na to, żeto on zostanie przez klientów ponownie wybrany, tylko dlatego, żewybrali go już kiedyś.[img=microsoft]Wraz ze wzrostem znaczenia tabletów i telefonów na rynku szerokorozumianych komputerów, maleć ma znaczenie tradycyjnych PC. Już wtym roku rynek ten ma się skurczyć o 7,3 procenta, podczas gdyrynek tabletów wzrośnie rok do roku o 69,8 procenta – w całym2013 roku sprzedanych ma być niemal 200 mln sztuk tych urządzeń.Do 2017 roku łączna liczba sprzedawanych tabletów ma być większa,niż sprzedawanych desktopów i laptopów razem wziętych. Tym razem większość tortu w erze „Post-PC” zagarnąć maAndroid, którego sprzedaż ma się do 2017 roku podwoić w stosunkudo obecnej: rocznie do klientów trafić ma 1,5 miliarda sztukurządzeń z systemem Google'a, co stanowić będzie 37% całegorynku. Na wzroście rynku tabletów i smartfonów oczywiścieskorzysta też Apple i Microsoft, jednak Apple rosnąć będzieszybciej, i w konsekwencji do końca dekady wyprzedzi firmę zRedmond.Powodem tej sytuacji ma być nadmierne przywiązanie Microsoftu dorynku PC. Zdaniem Milanesi, wchodząc na rynek tabletów i smartfonówfirma próbuje jedynie odrobić swoje straty na rynku klasycznychkomputerów, nie podejmuje jednak starań pozwalających jej ten nowyrynek podbijać. Podejście Apple jest tutaj znacznie skuteczniejsze:rola, jaką Cupertino odgrywa na rynku urządzeń mobilnych będzieznacznie większa, a konsekwencje wprowadzanych przez nie zmiandotkną nie tylko sprzętu, ale też systemów operacyjnych iaplikacji.Więcej informacji o prognozach Gartnera dla rynku PC (oraz„post-PC”) znajdzieciew wywiadzie udzielonym przez Milanesi serwisowi TechCrunch.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.