GDC 2019: Nvidia udostępni raytracing na wybranych kartach GeForce GTX

GDC 2019: Nvidia udostępni raytracing na wybranych kartach GeForce GTX19.03.2019 13:31
Źródło: Materiały prasowe Nvidia

Niespodzianka z GDC 2019. Nvidia zapowiada wprowadzenie obsługi raytracingu na wybranych kartach GeForce GTX 16 i 10. Debiut nowej funkcji już w kwietniu.

Tak, jak przebąkiwano wcześniej – rdzenie RT nie są niezbędne do obsługi rozszerzenia DXR, które teoretycznie może ruszyć na każdej karcie graficznej kompatybilnej z DirectX 12. Dlatego firma z Santa Clara, jak twierdzi, robi ukłon w stronę graczy i wyda w kwietniu odpowiednią aktualizację sterownika Game Ready.

Obsługę raytracingu otrzymają wybrane karty z serii Pascal, począwszy od GeForce'a GTX 1060 6 GB w górę, a także wszystkie pozostałe Turingi, czyli GeForce GTX 1660 Ti, GTX 1660 i – prawdopodobnie, choć tego jeszcze nie potwierdzono – nadchodzący GTX 1650.

GTX 16 na pozycji premiowanej

Oczywiście aktywacja śledzenia promieni wiąże się z widocznym spadkiem liczby generowanych klatek i ten spadek ma być tutaj większy niż w przypadku konstrukcji z wyspecjalizowanymi rdzeniami. Według zielonych, różnica pomiędzy RTX 2080 i GTX 1080 Ti w topowych grach z aktywnym raytracingiem, takich jak Battlefield V czy Metro Exodus, wyniesie mniej więcej 40 - 60 proc. na korzyść tego pierwszego.

[1/2]
[2/2]

Jest przy tym ciekawostka: GeForce'y GTX 16, nawet wobec braku rdzeni RT, mają radzić sobie z przeliczaniem świateł nieco lepiej od minionej generacji. To za sprawą zdolności do niezależnego i równoległego wykonywania instrukcji FP32 oraz INT32. Pascal w danym cyklu zegara może realizować tylko jeden typ danych; przełącza rejestry w razie potrzeby.

Raytracing dla każdego twórcy

Korzystając z okazji, ogłoszono, że raytracing w wydaniu Nvidii trafi nie tylko do większej liczby graczy, ale także większej liczby twórców gier. Pakiet GameWorks RTX, zawierający gotowe efekty do wdrożenia przez deweloperów, będzie dostępny publicznie. Ponadto, efekt zostanie zintegrowany z najpopularniejszymi silnikami, zaczynając od Unreal Engine i Unity.

Na zakończenie zapowiedziano także kilka nowych gier ze śledzeniem promieni, w tym nietypowe MMORPG Dragonhound i Quake II RTX, czyli remake kultowego shootera FPS.

Dragonhound: GeForce RTX Real-Time Ray Traced Reflections and Shadows - GDC 2019

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.