GeForce RTX 2080 Ti ma spore problemy z wydajnością w nowym Tomb Raiderze

GeForce RTX 2080 Ti ma spore problemy z wydajnością w nowym Tomb Raiderze22.08.2018 12:16

Mogłoby się wydawać, że świeżo zapowiedziana, najwydajniejsza ponoć karta graficzna na świecie, która na dodatek została, jak twierdzi producent, w szczególnym stopniu zoptymalizowana pod kątem techniki raytracingu, to wymarzony sprzęt dla każdego gracza. Taki sprzęt, który pozwoli użytkownikowi przez długie lata cieszyć się zabawą przy maksymalnych ustawieniach jakości, bez potrzeby analizowania wymagań poszczególnych tytułów. Ot przesuwamy wszystkie suwaki w prawo i wiśta wio, najlepiej w rozdzielczości renderowania 4K. Nie tym razem.

Żeby być sprawiedliwym – w tym konkretnym przypadku autorzy tłumaczą się wczesną wersją kodu, więc finalnie sytuacja może ulec poprawie, ale prognozy nie są zbytnio pozytywne.

A o co dokładnie chodzi, zapytacie? Mianowicie redaktorom niemieckiego serwisu PC Games Hardware udało się zarejestrować kamerą fragment rozgrywki z Shadow of the Tomb Raider. Grę uruchomiono właśnie na platformie z m.in.: nowym GeForcem RTX 2080 Ti, wysokowydajnym procesorem Core i7 dla platformy HEDT i 16 GB RAM. Jednocześnie przez cały czas włączony pozostawał licznik generowanych klatek, widoczny w rogu ekranu. Przy czym warto jeszcze dodać, że aktywowany został także hucznie afiszowany raytracing, choć rozdzielczość wyniosła skromne Full HD – ale potężny akcelerator tym bardziej nie powinien mieć żadnych problemów z zapewnieniem bardzo płynnego doświadczenia. Wyszło jednak inaczej.

[video=http://vcdn.computec.de/ct/2018/8/78961_hd.mp4]Na filmie widać, że płynność animacji często spada do poziomu około 30 - 40 kl./s. Oczywiście nie jest to równoznaczne z brakiem możliwości zabawy, ale, nie da się ukryć, kontrastuje z ideą stworzenia sprzętu bezkompromisowego, jakim niewątpliwie ma być GeForce RTX 2080 Ti, który to, nawiasem mówiąc, potrafi kosztować w polskich sklepach nawet 6 tys. zł. Rodzą się przy tym pytania o wydajność słabszych modeli, takich jak chociażby GeForce RTX 2070.

Wydawca produkcji, Square Enix, obiecuje optymalizację kodu, zaznaczając, że raytracing nie pojawi się nawet w datowaną na 14. września premierę gry, a zostanie dodany później, wraz z jedną z łatek. Tak czy inaczej, na chwilę obecną wygląda to cokolwiek... intrygująco.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.