GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów

GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów15.02.2019 20:05
GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów

Pamiętacie komunikator Gadu-Gadu, potem znany jako GG? Jeden z ważniejszych polskich programów pierwszego dziesięciolecia XXI wieku zapowiada wielki powrót. Komunikator wrócił do Polski po przejęciu przez firmę England.pl z Koszalina. Nowy właściciel czekał ponad pół roku od przejęcia, by poinformować o dalszych planach.

Przyszłość GG

Informację o powrocie „słoneczka” do Polski pierwszy raz usłyszeliśmy w marcu 2018 i wtedy była mowa o nowościach finansowych w GG. Ma to sens, gdyż nowy właściciel zajmuje się transferami pieniędzy między Polską i Wielką Brytanią. Zaczęłam wtedy podejrzewać, że komunikator mógłby dostać możliwość przesyłania pieniędzy i jednoczesnej rozmowy lub podobne ulepszenia z pogranicza techniki i finansów.

Oświadczenie prasowe od nowego właściciela Gadu-Gadu nie mówi jednak, jakich nowości finansowych w komunikatorze możemy się spodziewać. Więcej tam szumnych zapowiedzi kampanii marketingowych. Możemy się na przykład dowiedzieć, że zanim komunikator dostanie aktualizację, zmieniona zostanie szata graficzna strony gadu-gadu.pl, uruchomiony zostanie blog i kampania w mediach społecznościowych. Kampania pod hasłem #poGGadajmy ma być kierowana do osób w różnym wieku, od młodzieży, do seniorów. Gadu-Gadu ma łączyć rozmowy z przesyłaniem danych, a oto jedna z reklam, promujących komunikator:

Nie musisz mówić

Trzeba przyznać, że całkiem pomysłowa. Gdyby tylko poznawanie nowych ludzi przez internet zawsze tak dobrze się kończyło…

Pogoń za konkurencją

Wiemy na pewno, że do GG dotarła obsługa GIF-ów, czyli animowanych plików graficznych, a także zdjęć. To oznacza, że GG dogania 2019 rok. Pochwaliła się nimi Agnieszka Remus, współwłaścicielka England.pl.

Chcemy promować nie tylko sam komunikator, lecz także ideę komunikacji jako takiej. […] Wiadomości tekstowe pomagają okazać innym wsparcie i zainteresowanie. Ułatwiają to dodatki do tekstu: emotikony, gify (które niedawno wprowadziliśmy), możliwość wysyłania zdjęć.

Idea komunikacji tekstowej nie potrzebuje dodatkowego promowania w dzisiejszych realiach. Wizja, że firmie England.pl uda się przywrócić dawną świetność GG także do nich nie przystaje. W czasach, gdy internet był w powijakach, możliwość wylosowania numerka do rozmowy była nie lada urozmaiceniem w szarym życiu ludzi mających żałośnie wolne łącza. Dziś mamy aż nadto osób, z którymi rozmawiamy przez Messengera, WhatsAppa czy Skype'a. Słoneczko nie kojarzy się też ze współczesną komunikacją, a raczej z czymś niszowym i staromodnym, choć GG wciąż ma zagorzałych zwolenników. Zmiana tego wizerunku może zająć lata, choć wątpię, czy w ogóle jest możliwa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.