Google będzie lepiej oceniać witryny korzystające z protokołu HTTPS

Google będzie lepiej oceniać witryny korzystające z protokołu HTTPS07.08.2014 16:12
Redakcja

Pozycjonowanie stron internetowych to temat, który jest dosyć kontrowersyjny: po jednej stronie stoją wyszukiwarki takie jak Google, które nie życzą sobie jakiegokolwiek wpływania na jej wyniki i stosownie reagują na takie próby, z drugiej strony barykady znajdują się pozycjonerzy, często działający zupełnie po omacku. Google na swoim blogu dla webmasterów poinformowało, że coraz większe znaczenie w ocenianiu strony i umieszczaniu jej w rankingu będzie miał oferowany przez nią poziom bezpieczeństwa. Używanie protokołu HTTPS jest więcej niż wskazane.

O wpływie szyfrowania SSL na pozycję witryn w wyszukiwarkach mówiło się od dawna. Serwowanie danych kanałem szyfrowanym ma swoje wady, bo np. nie wszystkie systemy afiliacyjne wyświetlające reklamy są w stanie na nich poprawnie działać. Szyfrowanie to również nieco większe obciążenie procesora, niemniej obecnie nie jest to już czynnik, który może stanowić źródło problemów na tym gruncie. Jego wykorzystanie niesie ze sobą jednak szereg zalet, tą najważniejszą jest zapewnienie użytkownikom większego bezpieczeństwa. Jeżeli ruch HTTP będzie szyfrowany, dane wysyłane np. w formularzach takie jak login i hasło będą bezpieczne pomimo podsłuchu (no chyba, że ktoś dysponuje taką technologią jak NSA).

Google swoje usługi zabezpieczyło, wprowadzając pełne szyfrowanie dla Gmaila, wyszukiwarki, dysku Google, oraz innych witryn. To samo promuje wśród wszystkich webmasterów dając do zrozumienia, że witryny z ruchem szyfrowanym będą umieszczane wyżej w rankingu wyszukiwarki. Jako że ma on bezpośredni i największy wpływ na ilość odwiedzających, jest to duża pokusa do implementacji szyfrowania – legalnego sposobu pozycjonowania, który podobnie jak nowoczesny, semantyczny kod i naturalne linkowanie w dłuższej perspektywie czasu daje efekty i nie naraża witryny np. na okresowe filtry, czy wręcz zupełne usunięcie z wyników wyszukiwania.

W najbliższych tygodniach firma ma zamiar wydać poradnik dotyczący wdrażania tego rozwiązania. Ma on rozwiązywać kwestię wyboru certyfikatu (na jeden adres, typu wildcard), stosowania odpowiednich algorytmów, linkowania wewnętrznego realizowanego w odpowiedni sposób (linki relatywne), a także zezwalania robotom indeksującym na sprawdzanie witryny. Dodatkową zaletą korzystania z HTTPS jest możliwość implementacji SPDY – protokołu, który rozszerza HTTP i pozwala na szybsze przeglądanie witryn internetowych, w szczególności na urządzeniach mobilnych podczas korzystania z transmisji komórkowej. Jest on intensywnie rozwijany, ma również niebagatelny wpływ na rozwój HTTP/2.

Już po przejściu na SSL możemy sprawdzić poprawność ustawień za pomocą darmowego testu online oferowanego przez firmę Qualys Lab – sprawdza on certyfikaty, akceptowane protokoły i wysyłane nagłówki porównując je z zaleceniami. To ważne, bo po ujawnieniu luki Heartbleed i załataniu biblioteki OpenSSL wielu administratorów witryn internetowych spoczęło na laurach. Jeżeli na serwerze znajdują się strony działające na SSL, konieczne jest odnowienie certyfikatu, który mógł zostać przechwycony. Większość firm oferuje to za darmo.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.