Google chce ułatwić wyszukiwanie dobrych aplikacji w sklepie Google Play

Google chce ułatwić wyszukiwanie dobrych aplikacji w sklepie Google Play20.10.2014 14:30
Paweł Piskurewicz

Tytuł najbardziej zaśmieconego mobilnego sklepu niezmiennie należy do Google Play. Brak weryfikacji aplikacji oraz popularność systemu, sprawiają że jest on zalewany sporą ilością mniej lub bardziej bezwartościowych (a czasem i niebezpiecznych) programów. Od pewnego czasu Google z tym walczy, a kolejnym krokiem jest udostępnienie dodatkowego filtru, który ma nam pomóc w odnalezieniu wartościowych gier i aplikacji.

Teraz z poziomu strony www Google Play możemy filtrować wynik wyszukiwania za pomocą dodatkowych kryteriów. Nowy filtr pozwala nam na wyświetlenie aplikacji ze średnią oceną 4 bądź wyżej. Mechanizm ten pozwala odsiać sporą część aplikacji, nie rozwiązuje jednak całego problemu. Po pierwsze od dawna znaną praktyką w aplikacjach darmowych jest namawianie do ocen 5, kusząc w zamian dodatkowymi bonusami. Po drugie są aplikacje, które mają dobre oceny na start, a nie wynika to z ich jakości tylko ocen znajomych autora. Po trzecie średnia ocena dotyczy wszystkich wersji programu. Nie ważne jak dobra, niepowtarzalna i wyjątkowo jest aplikacja w danym momencie.

To jednak tylko drobna cześć z sytuacji wpływających na wartość takiej oceny. Dobrym przykładem może być fraza Outlook. W przypadku pełnych wyników dwa pierwsze miejsca zajmują oficjalne aplikacje od Microsoftu. Nie są one idealne, choć spora część negatywnych opinii dotyczy starszych wersji. Co się stanie gdy uruchomimy nowy filtr? Aplikacje znikną, gdyż ich średnie są gorsze niż 4.0.

[1/2]
[2/2]

Aby odkryć słabe strony takiego mechanizmu wystarczy wpisać jakąś popularną frazę, a następnie użyć filtra. Zarówno wynik sprzed jak i po będzie bogaty w śmieci, klony i aplikacje wątpliwej jakości. Czy to oznacza, że nowy filtr to zły pomysł? Nie, ale Google powinien zdecydowanie bardziej przyłożyć się do tego elementu. Stworzyli najpopularniejszą wyszukiwarkę na rynku. Pełną udogodnień, które sprawiają, że otrzymujemy upragniony wynik. Może czas by część z tych mechanizmów przenieść także do Google Play?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.