Google Chrome zablokuje reklamy na YouTube. Nie, nie przecieraj oczu

Google Chrome zablokuje reklamy na YouTube. Nie, nie przecieraj oczu06.02.2020 08:56
fot. Shutterstock.com

Google Chrome blokujący reklamy w również należącym do Google'a serwisie YouTube? W pierwszej chwili może to brzmieć niczym fantasmagorie, ale jest faktem. Firma z Mountain View podjęła taką decyzję po zapoznaniu się z badaniem przeprowadzonym przez grupę Coalition for Better Ads (pol. dosł. Koalicja na rzecz lepszych reklam).

Grupa przeprowadziła badanie panelowe, analizując opinie na temat różnych reklam w materiałach wideo trwających mniej niż 8 minut. Jak ustalono, użytkownicy w szczególnym stopniu nie lubią reklam dłuższych niż 31 sekund, wyświetlanych przed właściwym materiałem, a także reklam wyświetlanych w środku trwania wideo. Google obiecał, że od dnia 5 sierpnia 2020 r. te dwa rodzaje treści reklamowych będą domyślnie blokowane przez Chrome.

Firma obiecuje rozpocząć jednocześnie badania nad alternatywnymi typami reklam w wideo, które nie będą aż tak irytujące jak te wyżej wymienione. Google tłumaczy:

Należy pamiętać, że YouTube.com, podobnie jak inne witryny z treściami wideo, zostanie sprawdzony pod kątem zgodności ze standardami. Podobnie jak w przypadku poprzednich Standardów lepszych reklam, zaktualizujemy formaty produktów na naszych platformach reklamowych, w tym YouTube, w wyniku zastosowania tego standardu i wykorzystamy badania jako narzędzie, które pomoże w rozwoju produktów w przyszłości.

Co kluczowe, webmasterów i wydawców treści także czekają w najbliższych miesiącach zmiany dotyczące wyświetlania reklam. Google ma badać witryny pod kątem naruszeń i w skrajnych przypadkach nagradzać opornych pewnymi obostrzeniami. Jeszcze w tym tygodniu zaktualizowane zostaną narzędzie audytorskie Ad Experience oraz dokumentacja.

A dlaczego Google woli blokować reklamy w Chrome zamiast po prostu je wyłączyć? – zapytacie. Cóż, zapewne chodzi o upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu. Z jednej strony można brylować bardziej przyjazną polityką reklamową, z drugiej zaś – uderzyć w konkurencyjne przeglądarki, z rosnącym w siłę Edge Chromium na czele. Tak się robi biznes.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.