Google może pokazać listę producentów zaniedbujących aktualizacje Androida

Google może pokazać listę producentów zaniedbujących aktualizacje Androida25.05.2016 20:59

Pod licznymi artykułami, jakie opublikowaliśmy na temat Androida N od momentu uruchomienia jego testów beta, nie brakowało komentarzy sugerujących, że nowości i usprawnienia w nim nie mają większego znaczenia, gdyż i tak trafi on na bardzo niewielki odsetek smartfonów dostępnych już na rynku, a na premierę nowych trzeba będzie długo czekać. Trzeba przyznać, że nie są to uwagi bezpodstawne, jednak Google zdaje się mieć sposób, by termu zaradzić.

W praktyce harmonogram prac nad kolejnymi wersjami Androida niewiele ma wspólnego z działalnością producentów i publikowanymi przez nich aktualizacjami, co od lat jest jedną z największych bolączek systemu z zielonym robotem. Nabywcy tańszych urządzeń mogą się najczęściej przyzwyczaić do tego, że wersja systemu, jaką zobaczą po pierwszym uruchomienia smartfonu, będzie na nim zainstalowana aż do kupna kolejnego.

Problem oczywiście dostrzega także Google, jednak w odróżnieniu od konsumentów dysponuje nie tylko pozycją i środkami, ale także narzędziami, aby skłonić producentów do poświęcania większych nakładów aktualizacjom już zaprezentowanych słuchawek. Nietrudno się domyślić, że na usprawnianie już „sprzedanego” smartfonu jest dla producentów na całym świecie znacznie mniej opłacalne, niż uczynienie z nowej wersji systemu głównego argumentu sprzedażowego kolejnej odsłony flagowej serii.

Jak donosi Bloomberg, Google ma pilnie przyglądać się działaniom konkretnych producentów, liczbie i częstotliwości publikowania przez nich aktualizacji oprogramowania smartfonów. Na tej podstawie nietrudno opracować ogólne tendencje i wytypować producentów, którzy są intratnymi partnerami oraz takich, których promowanie nowych wersji Androida nie interesuje.

Najważniejsze jednak, że istnieje prawdopodobieństwo, że Google zacznie się swoimi raportami… dzielić! Miałoby to zmotywować całą smartfonową branżę do pilniejszych prac nad aktualizacjami. NIkt bowiem nie chce trafić na googlową ścianę wstydu, gdzie konsumenci, podczas wyboru kolejnego urządzenia, jak na dłoni będą mogli zobaczyć listę urządzeń producentów, którym można zaufać.

Takie środki wydają się dość radykalne, nie zabraknie zapewne partnerskich umów, które wpłyną na metodologię opracowywania listy wstydu. Niemniej jednak, jeśli plotki się potwierdzą i konsumenci rzeczywiście otrzymają listę producentów, to do ich rąk trafi jedno z najbardziej wartościowych, a także – przy optymistycznych założeniach – jedno z najbardziej obiektywnych źródeł informacji przydatnych przy wyborze smartfona.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.