Google na straży: trudniej już przypadkowo puknąć w reklamy na Androidzie

Google na straży: trudniej już przypadkowo puknąć w reklamy na Androidzie29.06.2015 10:44

Urządzeń przenośnych używamy już po prostu na co dzień, palcami przekopując się przez informacje z Internetu czy spędzając czas przy różnorakich grach i aplikacjach, zazwyczaj darmowych. Jeżeli zaś o bezpłatne oprogramowanie chodzi, temu często towarzyszy wyświetlanie reklam, w które łatwo przypadkowo puknąć. Firma Google zdecydowała się wprowadzić kilka prostych zmian, by temu zapobiec na Androidzie.

Kiedy niedawno zbadano wejścia w reklamy, okazało się, że takie oto nieplanowane przekierowania stanowią nawet blisko połowę wszystkich. Reklamodawcy się cieszyli, użytkownicy niekoniecznie i zdecydowano się coś z tym zrobić. Przyjrzano się bliżej, w jaki sposób dochodzi do omyłkowych puknięć. Okazało się, iż chodzi o zahaczanie o reklamy palcem przy próbie szybkiego przewinięcia ekranu, a także pukanie w obrazki niespodziewanie pojawiające się pod palcami. Na tym postanowiono się też skupić.

Przy odrobinie inwencji, poprawa komfortu użytkowania androidowych aplikacji okazała się dość prosta. Do reklam dodano nieklikalną ramkę, aby niezamierzone muśnięcia krawędzi pól nie były zliczane. Teraz, aby faktycznie sprawdzić, co one kryją, należy już wskazać palcem mniej więcej środek powierzchni z tekstem czy grafiki. Jeśli chodzi o nagły atak reklam, taka forma agresywnych kampanii będzie zaś ograniczana poprzez wprowadzenie opóźnionej reakcji. Innymi słowy, minie kilka sekund zanim okienko reklamowe, które niespodziewanie się użytkownikowi wyświetliło, stanie się klikalne.

Przy okazji zajęto się także kwestią niechcianych przekierowań przy próbie zamknięcia okienka z reklamami najczęściej namawiającymi do zainstalowania innych aplikacji twórcy danej gry czy programu. Duże palce niejednokrotnie miały problem z trafieniem w ikonkę zamknięcia reklamy, co owocowało przenoszeniem do sklepu Play. Obecnie odwiedzenie witryny reklamowanej aplikacji na cyfrowym rynku Google'a możliwe będzie tylko po puknięciu w nowy, osobny przycisk. W ten sposób właśnie firma postanowiła zadbać o nerwy milionów użytkowników urządzeń z Androidem, którzy często miotali się między różnymi, otwierającymi się nagle stronami i podstronami. Pytanie, co z nerwami reklamodawców, bo w końcu znacznie spadnie im klikalność...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.