Google+ nareszcie z krótkimi adresami profili

Google+ nareszcie z krótkimi adresami profili30.10.2013 01:00
Redakcja

Choć Facebook na dobre zadomowił się w otaczającym nas świecie i w pewnym stopniu stanowi już jego nierozerwalną część, to konkurencja nie poddaje się wciąż brnie do przodu. Najlepszym tego przykładem jest Google ze swoją siecią społecznościową Google+, która choć w niektórych aspektach może wydawać się do Facebooka podobna, to jednak najczęściej stanowi miejsce do kontaktu i dyskusji z zupełnie innymi osobami niż jedynie znajomi. Jako dosyć aktywny użytkownik tej sieci nie mogę zgodzić się z poglądami, jakoby nikogo tam nie było, tak głośno rozgłaszanymi w sieci. To jednak nie ma większego znaczenia, bo jeżeli ktoś zechce, to znajdzie interesujące go tematy. Choć sieć się rozwijała, zdobywała i nadal zdobywa nowych użytkownik nie tylko przez zainteresowanie ale i wręcz wymuszanie tworzenia stosowanych profili, miała również swoje wady.

Jedną z nich na pewno były adresy. Teoretycznie nie jest to już takie istotne, bo przecież obecnie niemal wszystko można wyklikać i niewiele osób zwraca uwagę na adresy. W praktyce mimo wszystko raziło to w oczy, chociażby przy przesyłaniu adresu profilowego za pomocą samego komunikatora. Sytuacja ta była w pewien sposób wręcz kuriozalna – jak to, Google, firma, która sama tworzy tyle narzędzi związanych z tworzeniem sieci, która stara się przyśpieszyć jej działanie takimi technologami jak np. SPDY czy Page Speed nie jest w stanie zapewnić ładnych, czytelnych adresów chociażby do profili użytkowników?

Trzeba natomiast przyznać, że te wyglądają naprawdę koszmarnie, dla przykładu: plus.google.com/u/0/111296009780305363707. Czy taki adres cokolwiek mówi ewentualnemu zainteresowanemu? Zupełnie nic… biorąc pod uwagę linki do albumów zdjęć, może on nawet kogoś "przestraszyć". Na szczęście sytuacja się zmienia, na swoją skrzynkę email kilka chwil temu otrzymałem wiadomość z informacją o proponowanym krótkim adresie, a także możliwością jego zmiany na inny. Czy jest co świętować?

Wygląda na to, że Google nareszcie postanowiło pójść po rozum do głowy. Teraz adresy będą wyglądać znacznie bardziej atrakcyjnie, dla przykładu: google.com/+lukasamd. Początkowo zaproponowano mi adres w oparciu o całe dane z profilu, tj. imię, nazwisko oraz wpisany przeze mnie nick. Przyznam szczerze, że był on dosyć spory i to mi nie odpowiadało, zdecydowałem się więc na ręczny wybór. Co ciekawe, w takim wypadku musimy podać powód zmiany (sic!), a także odczekać nawet kilka dni na stosowną weryfikację… No cóż, nie mogło obejść się bez rzucania użytkownikom kolejnej kłody pod nogi. Ja już czekam na weryfikację i aktywację nowego adresu. Czy również zamierzacie zmienić adres do swojego profilu na krótki i bardziej przyjazny?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.