Google nie wymaga już prawdziwego imienia i nazwiska w Google+ oraz YouTube

Google nie wymaga już prawdziwego imienia i nazwiska w Google+ oraz YouTube16.07.2014 13:00
Redakcja

Google zdecydowało, że nie będzie już wymagać podawania prawdziwego imienia i nazwiska w swojej sieci społecznościowej Google+. Zmiana ta dotyczy również użytkowników usługi YouTube, którzy po wprowadzeniu integracji z siecią byli delikatnie mówiąc niezadowoleni z takiego obrotu spraw. Po ponad trzech latach od startu, firma zaczyna luzować zasady dotyczące kont użytkowników. Czy to początek dobrych zmian, czy raczej początek końca całego Google+?Amerykańska korporacja nie ma szczęścia do sieci społecznościowych. Próbowała już wielu rozwiązań: Buzz, Wave, oraz Orkuta, ale żadne z nich nie zdobyły wielkiej popularności. W czerwcu 2011 roku uruchomiono kolejną, czyli Google+, które funkcjonuje do dzisiaj. Od samego początku usługa miała dosyć restrykcyjne zasady, wymuszała bowiem podawanie prawdziwego imienia i nazwiska, a także innych danych użytkownika. Nie było to problemem, dopóki Google nie zaczęło usilnie promować Google+ w ramach innych swoich usług –proponowanie zakładania konta i wiązanie go z usługą Gmail dla wielu osób już było zbyt dużym ciosem, a przecież firma zdecydowała się także na usunięcie albumów Picasa i połączenie ich z usługą Zdjęcia Google+.

Prawdziwą kulminację siłowego przyciągania do usługi widzieliśmy jednak jesienią ubiegłego roku. Wtedy to firma postanowiła, że swoje konta w serwisie Google+ muszą mieć wszyscy, którzy chcą komentować filmy na YouTube. Spowodowało to ogromne oburzenie, liczne akcje spamowe mające na celu pokazanie korporacji środkowego palca, ale powiedzmy sobie szczerze, nie były one specjalnie racjonalne. YouTube to usługa należąca do Google, może on więc wprowadzać do niej dowolne zmiany, a pewnego dnia zupełnie ją zamknąć. Nie będziemy mieli na to żadnego wpływu, bo jesteśmy jedynie jej użytkownikami, którzy akceptują warunki świadczenia usług.

Teraz w postępowaniach Google następuje wyraźna zmiana. Na swoim profilu Google+ firma przeprasza za to, że jej polityka dotycząca nazw kont jest niejasna i że doprowadziła do powstawania trudności dla użytkowników. Google chce tworzyć sieć wysokiej jakości, ale potrzebowało aż tyle czasu, aby uświadomić sobie, że nie każdy chce podawać swoje prawdziwe dane. Nie przeszkadza to przecież w prowadzeniu sensownych, burzliwych dyskusji, których na Google+ nie brakuje – choć wiele osób uważa sieć tą za swoiste miasto duchów, wystarczy dać jej nieco czasu i zerknąć w społeczności aby przekonać się, że wygląda to już naprawdę nieźle.

Obecnie nie ma już ograniczeń co do nazwy profilu. Pewne wymogi pozostały, ale są one bardzo luźne: formularz dotyczący ustawień konta posiada pole na imię i nazwisko, niemniej dane te nie są w żaden sposób weryfikowane i firma nie będzie usuwać kont, które na pewno nie podają prawdziwych informacji. Posiadacze aktywnych kont mogą zmienić dane, niemniej operacja ta może być wykonywana maksymalnie raz na trzy miesiące. Nowe zasady dotyczą także użytkowników YouTube. Czy to dobrze? Po kilku miesiącach od zmian YouTube stał się nieco przejrzystszy, a i komentarze w nim jakby zyskały na poziomie, nie licząc oczywiście specyficznych przypadków. Zmiana i powrót do „złudnej anonimowości” może sprowadzić je na poprzedni, dosyć niski poziom.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.