Google Play ma zyskać na jakości. Słabe aplikacje niżej w rankingach

Google Play ma zyskać na jakości. Słabe aplikacje niżej w rankingach04.08.2017 11:05

Google Play to ogromny sklep, który obecnie ma ponad 2,5 mln aplikacji. Liczba robi wrażenie, ale wśród tych aplikacji nie brakuje programów niskiej jakości, nic nie wnoszących, duplikujących inne, czy po prostu słabych. Google postanowiło w końcu zrobić z nimi porządek.

Aplikacje niskiej jakości nie zostaną usunięte, ale spadną niżej w rankingach wyszukiwania. Często szukając danej aplikacji, nawet tak popularnej jak Snapchat, w wynikach wyszukiwania dostajemy listę powiązanych aplikacji. Nie brakuje wśród nich produktów nisko ocenianych, które mimo tego są wysoko w rankingu – równie wysoko jak znaczne lepsze apki.

Google do obecnie stosowanych algorytmów chce wstrzyknąć funkcje pozwalające na wyłonienie tych naprawdę dobrych aplikacji. Za pomocą, jak to określa Google, sygnałów jakości wyłapywane będą odpowiednie aplikacje, które będą dobierane ze względu na popularność, zaangażowanie użytkowników i ocenę. Zmiany przełożą się zarówno na wyniki wyszukiwania, jak i rankingi najlepszych aplikacji.

[1/2]
[2/2]

Opisywane zmiany to część działań, które mają „oczyścić” Google Play. Wcześniej Google ogłosiło, że zaprzęgnięcie do pracy maszynowego uczenia się. Pozwoli to na wyłapanie kiepskich aplikacji, np. tych żądających uprawnień niepowiązanych z zastosowaniem. Dodatkowo powstał specjalny program Android Excellence, którym otaczane są aplikacje docenione przez Google.

Prace nad wyłonieniem i promowaniem aplikacji wysokiej jakości trwają już od dłuższego czasu. Google chce uczynić sklep atrakcyjniejszym, w myśl zasady jakość, a nie ilość. Oczywiście Google Play nadal będzie mógł chwalić się ogromną bazą aplikacji, ale te gorszego sortu będą zepchnięte na dalsze pozycje w rankingach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.