Google proponuje rozwiązanie sporu z KE: niech konkurencja kupi sobie miejsce

Google proponuje rozwiązanie sporu z KE: niech konkurencja kupi sobie miejsce19.09.2017 11:21
Mariusz Błoński

Google ugina się przed Komisją Europejską i próbuje znaleźć rozwiązanie, dzięki któremu koncernowi nie będą groziły kolejne grzywny. Firma już została skazana na karę w wysokości 2,4 miliarda euro za faworyzowanie własnych usług i grożą jej kolejne kary, jeśli nie będzie traktowała swoich rywali tak, jak swoich własnych usług.

Dlatego też, jak dowiedziała się agencja Reuters z czterech niezależnych źródeł, koncern zaproponował, że konkurencyjne porównywarki cen będą mogły kupić sobie dowolne miejsce w sekcji Product Listing Ads. Propozycja trafiła do KE 29 sierpnia i od tamtego czasu Google sonduje swoich 4-5 największych konkurentów. Na nieszczęście dla koncernu, reakcje są negatywne.

Firma proponuje, że dwa pierwsze miejsca zachowa dla swoich własnych usług, a kolejne zostaną wystawione na aukcję. To propozycja gorsza od tego, do czego są zobowiązani, ocenia jeden z informatorów Reutersa. Komisja Europejska oświadczyła, że wyłącznie na Google'u spoczywa odpowiedzialność za dostosowanie się do wyroku antymonopolowego Komisji i to Google ma wyjaśnić, w jaki sposób zamierza to uczynić.

Brytyjska firma Foundem, której skarga stała się przyczyną wszczęcia w 2010 roku śledztwa przeciwko Google'owi, odrzuca propozycję. Dopóki Google nie oddzieli swoich ogólnych i wyspecjalizowanych serwisów wyszukiwawczych, to zachęcanie konkurentów Google'a by brali udział w nowych czy już istniejących aukcjach przestrzeni reklamowej tworzy tylko kolejne bariery, stwierdzili przedstawiciele przedsiębiorstwa.

Google do 28 września ma czas, by zaprzestać swoich monopolistycznych praktyk. Jeśli tego nie zrobi, konglomeratowi Alphabet grozi grzywna w wysokości 5% dziennych światowych wpływów. Może więc ona sięgnąć około 12 milionów dolarów dziennie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.