Google testuje funkcję rozmów telefonicznych w smartwatchach

Google testuje funkcję rozmów telefonicznych w smartwatchach04.01.2016 11:07
Łukasz Maślanka

Wygląda na to, że wkrótce na wybranych smartzegarkach z systemem Android Wear będzie można prowadzić rozmowy telefoniczne. Google udostępniło testową wersje oprogramowania, która pozwoli wykorzystać możliwości głośnika wbudowanego w niektóre modele smartwatchy.

Jeden z użytkowników Reddita opisał aktualizację zainstalowanej na jego smartwatchu Huawei Watch (z Androidem 6.0.1) aplikacji Android Wear do wersji 1.4.0, którą otrzymał za pośrednictwem OTA (z ang. over-the-air). Jak zaznaczył, to wydanie testowe, które trafiło na urządzenia wybranej grupy użytkowników. Po zainstalowaniu, głośnik wbudowany w urządzenie zaczął działać, oferując m.in. możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych za pomocą smartwatcha, ustalanie dźwięku powiadomienia o rozmowie przychodzącej oraz odczytywanie powiadomień.

Co ciekawe, w testowym wydaniu programu Android Wear znalazło się wiele opcji do zarządzania rozmową telefoniczną za pomocą smart zegarka. Można m.in. zawiesić połączenie lub rozłączyć się. Wygląda na to, że Google pracuje nad wprowadzeniem na zegarki z systemem Android Wear czegoś więcej poza prostą opcją nawiązywania oraz odbierania połączeń telefonicznych, znaną z wcześniejszych wersji oprogramowania. Smartwatch ma być pełnoprawnym towarzyszem smartfonu.

Huawei Watch Android Wear 1.4 Preview

Nie wiadomo, kiedy nowa wersja programu Android Wear z testowanymi obecnie funkcjami obsługi rozmów telefonicznych zostanie udostępniona na szeroką skalę. Pewne jest za to, że obecnie na rynku nie ma wielu smart zegarków z systemem operacyjnym od Google, które posiadają wbudowany głośnik. To m.in. wspomniany wcześniej Huawei Watch oraz Asus ZenWatch 2. Połączenia telefoniczne miał też obsługiwać LG Watch Urbane 2 LTE, ale jego sprzedaż została wstrzymana z powodu problemów konstrukcyjnych urządzenia. Wbudowanego głośnika nie mają za to obie wersje smartwatcha od Motoroli, czyli Moto 360 pierwszej i drugiej generacji. To sprawia, że rozmowy telefoniczne prowadzone dzięki zegarkom z Androidem Wear na szeroką skalę staną się możliwe dopiero wtedy, gdy na rynku pojawią się kolejne wersje urządzeń tego typu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.