Google wprowadza zmiany w wyszukiwarce. Algorytm będzie wyróżniać oryginalne źródła

Google wprowadza zmiany w wyszukiwarce. Algorytm będzie wyróżniać oryginalne źródła13.09.2019 20:20

Najpopularniejszy serwis internetowy wprowadza z pozoru niewielką, a jednak ogromną zmianę. Algorytmy wyszukiwania stale przechodzą modernizacje, ale tym razem to coś naprawdę dużego. Google idzie na wojnę z fake newsami.

Google zmieni ranking wyszukiwarki tak, aby materiały dziennikarskie były prezentowane najwyżej. Media pracują na tyle dynamicznie, że często oryginalny artykuł na dany temat nie zawsze pozostaje w centrum uwagi na długo. Zdarza się tak, że zostaje przykryty masą omówień lub artykułów uzupełniających publikację. Tym samym użytkownik niekoniecznie jest w stanie wyłapać oryginalny kontekst artykułu. I często tak powstają "fake newsy".

Do tej pory było tak, że Google wyświetlał publikacje najświeższe lub zawierające najwięcej informacji na dany temat. Od teraz ma się to zmienić. Artykuły źródłowe, oryginalne, pozostaną dłużej w dobrze widocznej pozycji. Ta widoczność pozwoli użytkownikom zobaczyć oryginalny materiał, obok możliwości przejrzenia także nowszych artykułów na dany temat.

Jak czytamy w komunikacie Google'a: "Nie ma bezwzględnej definicji materiału źródłowego, ani nie ma niepodważalnego standardu ustalania oryginalności danego artykułu. Dla różnych redakcji i wydawców w różnych momentach mogą to być zupełnie różne rzeczy. Dlatego też nasze działania i praca nad zrozumieniem “cyklu życia” tematu będą stale ewoluować."

Google wykorzystuje algorytmy do przeglądania treści znajdujących się w sieci oraz porządkowania ich tak, aby użytkownik mógł odebrać je w jak najlepszy sposób. Korzystają one z setek różnych zasad, które stale są aktualizowane i ulepszane. Ale to nie wszystko. Aby doprowadzić do perfekcji swoje narzędzia, Google zatrudniło na całym świecie 10 tysięcy testerów.

Zobacz też: Google: miliony smartfonów zagrożonych. Aplikacje mogą naliczać dodatkowe opłatyIch zadaniem jest ocenianie i weryfikowanie pracy algorytmu. Za pomocą ich opinii nie zmieni się bezpośrednio ranking wyświetlanych artykułów, ale za to pomogą ulepszać i rozwijać algorytmy. Wszelkie zasady, wedle których testerzy będą działać, dostępne są w poście na blogu Google'a..

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.