HP chce się mierzyć z Apple: nowy ultrabook Spectre 13 jest najcieńszy

HP chce się mierzyć z Apple: nowy ultrabook Spectre 13 jest najcieńszy05.04.2016 14:11

W przypadku takiej klasy urządzeń, jak ultrabooki, nieodłączonym argumentem producentów jest grubość obudowy. Wygląda na to, że w tej kwestii mamy nowego lidera. HP zaprezentowało bowiem HP Spectre, który właśnie pod względem grubości ma mieć wymiary baterii AAA.

Oznacza to, że w najgrubszym miejscu obudowy nowy HP Spectre 13 będzie miał jedynie 10,4 mm. Jest to pewna różnica w stosunku do dotychczasowego lidera, MacBooka Air, którego obudowa ma „aż” 13,2 mm. HP deklaruje także, że urządzenie ma być jak najbardziej konkurencyjne z produktami Apple pod względem wzornictwa, cechy posiadającej duże znaczenie w przypadku biznesowych ultrabooków.

Źródło: theverge.com
Źródło: theverge.com

Pod tym względem jednak kwestia jest sporna: nietrudno bowiem odnieść wrażenie, że HP Spectre wygląda dość… kiczowato. Jest to jednak kwestia gusta i zapewne nie zabraknie osób, którym duże toporne zawiasy przypadną do gustu. Uwagę jednak zwraca wykonana z włókna węglowego dolna część obudowy, co ograniczyło wagę urządzenia, do 1,11 kg.

Urządzenie zostało ponadto wyposażone w ekran o przekątnej 13,3 cala i rozdzielczości 1080p. Dość nietypowa, bo dwuwarstwowa, konstrukcja akumulatorów ma zaś pozwolić na pracę na jednym ładowaniu trwającą do 9 godzin. Nie zabraknie oczywiście trzech gniazd USB Type-C.

Nieważne jednak, jak cienki byłby nowy Spectre, kluczowa pozostaje kwestia specyfikacji sprzętowej: dostępne są warianty z procesorami Intela i5 i i7 szóstej generacji oraz 8 GB RAM-u. Pamięć SSD będzie miała pojemność do 512 GB.

Jak nietrudno się domyślić, urządzenie nie będzie należało do najtańszych. Jego przedsprzedaż rozpocznie się 25 kwietnia w cenie 1169,99 dolarów, czyli niecałych 4,4 tys. złotych. HP rzuca zatem rękawicę Apple, jednak czy 3 mm różnicy w grubości obudowy są tym, co przekona konsumentów do rezygnacji z MacBooków na rzecz ultrabooków z logo HP na przykład w segmencie biznesowym?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.