HTC by przetrwać kończy z tanimi smartfonami, stawiając na cenowy absurd

HTC by przetrwać kończy z tanimi smartfonami, stawiając na cenowy absurd17.02.2017 15:08

HTC od początku wierzyło w przyszłość Androida, jako pierwsze zaczynając współpracę z Google. Mogłoby się wydawać, że taki początek w połączeniu z naprawdę dobrymi smartfonami (może nie tymi ostatnimi), zapewni Tajwańczykom pozycje lidera. Tak się jednak nie stało, dziś HTC ma ogromne problemy ze sprzedażą i zyskami. Rozwiązaniem ma być zrezygnowanie z tanich modeli i postawienie wyłącznie na bardziej wymagających klientów, a dokładniej tych z naprawdę grubym portfelem.

Ostatni rok z pewnością nie był dobry dla HTC. Czwarty kwartał zakończył się ze stratą 117 mln dolarów, a jedyny niewielki powód do zadowolenia to, że była to mniejsza strata niż w trzecim kwartale 2016 roku. Wówczas tajwański producent odnotował 133 mln dolarów na minusie. Nic więc dziwnego, że pojawiło się mnóstwo nieoficjalnych wiadomości o zamknięciu czy wykupieniu przez inną firmę.

HTC U Ultra. All about U.

Poważne problemy HTC widać również po premierach, stały się one zauważalnie rzadsze, a druga połowa ubiegłego roku nie przyniosła żadnego nowego smartfonu. Oczywiście, to HTC odpowiada za produkcje nowych smartfonów Google. Jednakże Pixele nie są kojarzone z tajwańskim producentem, to po prostu urządzenia Google – nie mają nawet logo HTC. Tworzenie Pixeli pozwala tylko na przypływ dodatkowej gotówki, niezwykle teraz potrzebnej firmie.

Producent szansę na powrót do rentowności widzi w nowych założeniach na ten rok. HTC rezygnuje z niedrogich smartfonów. W tym roku mamy zobaczyć 6-7 wysokomarżowych modeli. Nie oznacza to wyłącznie topowych urządzeń z najmocniejszymi układami na rynku. Prawdopodobnie będą to smartfony czerpiące z niedawno ogłoszonych dwóch modeli – U Play i U Ultra. Niestety, spodziewać możemy się wysokich cen, ten pierwszy dostępny jest w Polsce za 1999 zł, drugi zaś za 3499 zł. Warto dodać, że konkurencyjne produkty o zbliżonych osiągach są często tańsze i mówimy tu o znanych markach.

HTC One M9, czyli cenowy absurd.
HTC One M9, czyli cenowy absurd.

Jeśli najbliższe smartfony HTC będą równie atrakcyjne cenowo jak U Play i U Ultra, to nowa polityka może przynieść skutek wręcz odwrotny od zamierzonego. Nikt już nie kojarzy logo HTC z wysoką jakością wykonania, świetnymi materiałami i dopracowaną nakładką, to po prostu jakiś tam konkurent dla Samsunga, tyle, że z mniej szpanerskim logo. Jeśli Tajwańczycy chcą dalej walczyć, muszą przed pojedynkiem zrozumieć jedno – nie są Apple, nie są nawet Samsungiem, więc warto przystopować z wysokimi cenami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.