HTC w poważnych tarapatach

HTC w poważnych tarapatach02.05.2013 15:47
Marcin Paterek

Raport finansowy za pierwszy kwartał 2013 roku (PDF) dobitnie pokazał, że okręt o nazwie HTC nieubłaganie idzie na dno. Jeśli jego załoga nie dokona cudu i nie załata licznych dziur, wkrótce może po nim zostać wyłącznie wspomnienie. W ciągu zaledwie dwunastu miesięcy (porównując wyniki wypracowane w pierwszym kwartale 2012 r. i 2013 r.) zysk koncernu zmalał o 98 procent i wyniósł skromne 2,85 mln dolarów. To najniższy zanotowany wynik od dziewięciu lat.

Kłopot HTC polega na tym, że nie tylko zysk leci na łeb, na szyję. Przyjęty rok temu plan oszczędnościowy nie spełnił swojej roli, a w wyniku zmniejszenia o niemal połowę nakładów na marketing ucierpiała sprzedaż urządzeń tajwańskiego producenta. W tej sytuacji zmalał całkowity przychód firmy — z 2,3 mld do 1,45 mld dolarów. Peter Chou, szef HTC, przyznał, że koncern musi ponownie zwiększyć budżet na promocję, by móc przystosować się do zmieniających się reguł rynku.

Czy możemy już zapomnieć o firmie, w której historii nie brakuje tak świetlanych wydarzeń, jak chociażby stworzenie pierwszego smartfona z systemem Android? Na to jest jeszcze zbyt wcześnie. Szef koncernu przekonuje, że kluczowy moment nastąpił w lutym tego roku, kiedy to został zaprezentowany HTC One. Za jego sprawą Tajwańczycy chcą znów stać się ważnym graczem na arenie międzynarodowej. Nie ulega jednak wątpliwości, że będzie to spore wyzwanie — nie tylko dlatego, że koncern nie nadąża z produkcją modelu One, ale również z powodu zmniejszających się udziałów w rynku. Jeszcze dwa lata temu HTC odpowiadało za 10 proc. światowej produkcji smartfonów, dziś natomiast jest to zaledwie 4,2 procent. Mimo to Peter Chou wierzy, że firmie uda się wreszcie odbić od dna i w bieżącym kwartale zwiększyć przychody do poziomu 2,37 mld dolarów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.