Hyundai Santa Fe – oto samochód z czytnikiem linii papilarnych

Hyundai Santa Fe – oto samochód z czytnikiem linii papilarnych27.12.2018 16:58
fot. Hyundai

Czytniki linii papilarnych na dobre zagościły w smartfonach. To one zapewniają wygodną metodę biometrycznego zabezpieczenia danych czy wykorzystywane są podczas mobilnych płatności. Montowane są również w tabletach, laptopach, a niebawem mogą zyskać na popularności w świecie motoryzacji. Hyundai właśnie zapowiedział samochód z czytnikiem linii papilarnych.

Technologia Hyundaia jest naprawdę interesująca, bowiem popularyzacja podobnych rozwiązań może dość skutecznie wyeliminować klasyczne kluczyki. Owszem, już teraz kluczyk nie jest potrzebny – BMW czy Mercedes oferują funkcję cyfrowego kluczyka trzymanego w pamięci smartfonu. Jednakże, rozwiązanie opracowane przez Hyundaia wydaje się być wygodniejsze i po prostu lepsze. Użytkownik nie musi martwić się o poziom naładowania smartfonu czy też nie musi posiadać konkretnego urządzenia, aby móc korzystać z funkcji cyfrowego kluczyka.

fot. Hyundai
fot. Hyundai

Hyundai Santa Fe zostanie wyposażony w dwa czytniki linii papilarnych. Pierwszy znajdzie się w klamce i pozwoli na odblokowanie zamka. Natomiast drugi, który zostanie zintegrowany z przyciskiem start/stop, będzie umożliwiał uruchomienie silnika. Wspomniany model SUV-a z technologią biometrycznego zabezpieczenia zadebiutuje już w 2019 roku. Jednak trzeba mieć na uwadze, że południowokoreańska firma zamierza oferować rozwiązanie z czytnikiem tylko na wybranych rynkach.

Co więcej, czytnik pozwoli systemowi rozpoznać konkretnego użytkownika. Na podstawie pobranych wzorców z palca, wczytane zostaną wcześniej zapisane ustawienia, takie jak pozycja fotela czy lusterek. W przyszłości firma planuje rozszerzyć działanie funkcji – po wykryciu użytkownika, samochód załaduje także pozycję kierownicy, ustawienia klimatyzacji i wielu innych funkcji.

Hyundai podaje, że wbudowany system oparty o czytnik linii papilarnych ma charakteryzować się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Szana, że technologia rozpozna palec przypadkowej osoby, jako palec właściciela pojazdu, wynosi 1:50 000, czyli podobnie jak np. Touch ID w iPhonie. Producent dodaje, że funkcja jest pięciokrotnie bezpieczniejsza od konwencjonalnych kluczyków.

Czytnik będzie ponadto ciągle uczył się linii papilarnych użytkownika, co ma przełożyć się na wyższy poziom bezpieczeństwa, a także na sprawność działania. Koreański koncern zamierza w przyszłości rozszerzyć technologię na pozostałe samochody dostępne w ofercie. Niewykluczone, że za Hyundaiem podążą inne firmy motoryzacyjne, coraz częściej spoglądające na rozwiązania, które do niedawna kojarzyły nam się tylko ze smartfonami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.