Idealny komputer według Polaka. Na erę post-PC przyjdzie jeszcze poczekać?

Idealny komputer według Polaka. Na erę post-PC przyjdzie jeszcze poczekać?07.07.2015 15:47

Polski rynek komputerów i urządzeń mobilnych może być w pewnych aspektach dość nietypowy i interesujący, nieczęsto zdarzają się jego rzetelne badania, które dałyby szerszy obraz preferencji komputerowych cenionych w naszym kraju. Cieszący się wysoką wiarygodnością Instytut Badań Rynkowych i Statystyki zapytał o cechy komputerów, które są przez Polaków cenione najbardziej.

Zaskakująca może być sama metodyka badania. Z opublikowanego raportu wynika bowiem, że ankietowani nie mieli możliwości swobodnego wypowiedzenia się o cechach, które są dla nich najważniejsze. Pytania skonstruowano tak, aby grupa badanych mogła się raczej ustosunkować do przedstawianych opinii.

Trudno stwierdzić, aby wyniki badań były szczególnie zaskakujące. Największa liczba ankietowanych, bo aż 85%, uważa za jedną z najważniejszych cech komputera szeroko pojętą wydajność. Jak jednak można przekonać się na przykładzie popularności Windows Phone'a w Polsce, trudno stwierdzić czy odpowiadający na pytania IBRiS-u w tym przypadku nie postawili znaku równości pomiędzy wydajnością a płynnością działania interfejsu. 80% badanych potwierdziło, że ważną cechą komputera jest długi czas pracy na na jednym ładowaniu, natomiast 75%, obok kluczowych cech, wymienia szybki czas uruchamiania się, a także lekkość konstrukcji (62%) i wzornictwo (51%).

Ponad 60% badanych chętnie wybrałoby laptopa z ekranem dotykowym. Z informacji opublikowanych przez Intela, który był zleceniodawcą badania rynku, wynika jednak jasno, że Polacy chcą możliwe jak najwięcej, w imię zasady „dają, to bierz”. Dużo ciekawsze informacje można byłoby uzyskać pytając na przykład o to czy istotniejsza jest wydajność czy czas pracy na jednym ładowaniu.

Z raportu można oczywiście wyciągnąć dość ciekawe wnioski. Mimo coraz większej popularności interfejsów dotykowych, 60% badanych osób zadeklarowało chęć korzystania z hybrydowego laptopa. Biorąc pod uwagę usilne działania na przykład Microsoftu, który uczynił kompatybilność z interfejsami dotykowymi jednym z najważniejszych argumentów sprzedażowych Windowsa 8, trudno uznać taki wynik za sukces.

Polacy umiarkowanie cenią sobie także mobilność urządzenia – tylko co trzeci pytany posługiwałby się przy zakupie kryterium wagi komputera. W świetle faktu, że aż 85 ceni wydajność, trudno na polskim rynku wieszczyć popularność urządzeń hybrydowych, łączących funkcje tabletów i komputerów stacjonarnych. Jak widać, do zapowiadanej hucznie od lat ery post-pc, nad Wisłą podchodzi się z dużym dystansem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.