[IFA 2015] LG stawia na oszałamiające OLEDy, ale nie zapomina o starych TV

[IFA 2015] LG stawia na oszałamiające OLEDy, ale nie zapomina o starych TV05.09.2015 11:46

Marka LG kojarzona jest głównie z telewizorów i to nowoczesne odbiorniki przede wszystkim demonstrowano na IFA 2015. Firma niesłychanie dumna jest z pionierskich rozwiązań w temacie wyświetlaczy OLED, które zastąpić mają teraz już po prostu ponoć przestarzałą technologię ciekłokrystaliczną. Przyszłość rysuje się w żywszych barwach.

Lekko leciwa to może jednak złe określenie, kiedy producent przekonany jest o wyższości telewizorów OLED nad poprzednią generacją w każdym (w sumie dosłownie) calu. Trudno nie przyznawać mu po części chociaż racji po ujrzeniu idealnej czerni, fantastycznego odwzorowaniu barw, a przy tym i niesamowitym czasie reakcji, bliskim zapomnianym plazmom. Do tego dochodzi nowy format transmisji obrazu w HDR, testowany już przez wiele stacji, dający realistyczne oświetlenie plus niezwykły kontrast. Żywotność paneli organicznych to przy tym 30 tysięcy godzin. Specjalista LG Wiesław Kowalczyk w skrócie wyjaśnia powyżej, o co w tej całej rewolucji chodzi.

LG nie porzuca jednak jeszcze rynku LCD, by w całości poświęcić się drogiej z początku przecież technologii OLED (cena wielokrotnie nagradzanego modelu 65EG960V daje do myślenia). Na rynek japoński przykładowo szykuje ogromnych rozmiarów telewizory 8K. W bliższych nam stronach ma zamiar wciąż aktywnie promować nowe modele w standardzie super UHD TV, zwłaszcza zakrzywione, oferujące szersze kąty widzenia, poprawione kolory i przepiękne skalowanie materiałów niskiej rozdzielczości do 4K.

Co dobre, poza tym nie zapomina się o użytkownikach starszych modeli telewizorów LG. Nowe odbiorniki popisują się wielozadaniowością oraz ciekawymi możliwościami systemu WebOS 2, ale te z pierwszym multimedialnym WebOSem już 21 września dostaną darmową aktualizację w zasadzie zrównującą obie wersje platformy, do tego bezpłatnie. Firma szczyci się tym, że w tym temacie potrafi zadbać o swoich klientów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.