InPost zmienia swoje praktyki. Firma dostosowała się do zastrzeżeń UOKiKu

InPost zmienia swoje praktyki. Firma dostosowała się do zastrzeżeń UOKiKu20.12.2021 15:50
Paczkomat firmy Inpost.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Inpost

"Skargi, które wpłynęły do UOKiK, dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń" – przekazał za pośrednictwem Twittera Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w związku z napływającymi skargami konsumentów, które dotyczyły zasad odbioru oraz nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Klienci firmy skarżyli się m.in. na dodatkowe opłaty za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek czy przekierowywanie przesyłek do innych paczkomatów bez wcześniejszej zgody konsumentów.

InPost zmienia swoje praktyki

"Skargi, które wpłynęły do UOKiK, dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług" – przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

InPost zdecydował się na dostosowanie do zastrzeżeń UOKiKu i wprowadzenie zmian w dotychczasowych praktykach. Od teraz klienci firmy mogą liczyć na to, że ich paczki nie będą automatycznie przekierowywane do innych paczkomatów. Jeśli wybrany paczkomat będzie przepełniony lub ulegnie awarii, paczka trafi na jeden dzień do tymczasowego paczkomatu, który jest oddalony o maksymalnie 2 kilometry. W przypadku braku jej odebrania w ciągu 24 godzin zostanie ponownie dostarczona do pierwotnego paczkomatu InPost.

Zobacz też: Podpis elektroniczny. Wygodny dodatek czy konieczność? Webinar WP i Autenti

Kolejna zmiana dotyczy likwidacji (od 2022 roku) dopłaty za weryfikację gabarytów przesyłki, która dotychczas wynosiła 3,68 zł. Klienci byli nią obciążani, gdy przekazali do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż były wcześniej deklarowane. InPost wydłuży też czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności np. w sklepach, które są nieczynne w niedziele niehandlowe.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.