Intel z Microsoftem wepchną nas w holograficzny interfejs Windowsa 10 #IDF16

Intel z Microsoftem wepchną nas w holograficzny interfejs Windowsa 10 #IDF1616.08.2016 22:19

Wspomagana rzeczywistość, o której możliwości zaledwieotarliśmy się w Pokemonie GO, pod nasze strzechy zawita za sprawąMicrosoftu, Intela i Windowsa 10. Podczas tegorocznego IntelDeveloper Forum szef pionu Windows w Microsofcie, Terry Myerson,zapowiedział rewolucyjne zmiany w interfejsie użytkownika tegosystemu – już od przyszłego roku wszystkie pecety z Windows 10będą obsługiwały „holograficzną” powłokę. Co prawda niewiadomo, czy pan Myerson rozumie znaczenie słowa „holograficzny”,ale chyba to nie ma znaczenia, bo skoro gogle wspomaganejrzeczywistości nazwano HoloLens, to najwyraźniej znaczenie tegopojęcia właśnie ulega zmianie.

To oczywiście HoloLens mają być kluczem do tego nowegointerfejsu: zakładając je na głowę będziemy mogli pracować nietylko z budowanymi na Universal Windows Platform aplikacjami„holograficznymi”, ale też zwykłymi aplikacjami interfejsu 2D.Zostaną one uaktywnione poprzez przyszłe aktualizacje Windowsa ijego nowej platformy uruchomieniowej.

„Zmiksowana” rzeczywistość bitów i atomów jest wiodącymtematem tegorocznego IDF-u. Intel podkreśla tu rolę partnerstwa zMicrosoftem, które z Windowsa uczyni podstawową platformędeweloperską dla czegoś, co nazwano Project Alloy. To śmiały krokfirmy z Santa Clara prosto w świat VR/AR, mający pozwolić znaleźćodpowiedź na na nieco koślawe (przynajmniej z filozoficznego punktuwidzenia) pytanie: „co jeśli mógłbyś swobodnie się poruszaćbez jakichkolwiek ograniczeń względem tego, co możesz robićdalej?”

Brian Krzanich pokazał więc kolejny zestaw wirtualnejrzeczywistości, który hmmm… nie wyzwala użytkownika oddeterminizmu. Wyzwala go po prostu od kabli. W przeciwieństwie doOculus Rifta czy HTC Vive, referencyjny sprzęt Intela jestcałkowicie bezprzewodowy, wszystkie kamery, sensory i kontrolery sąwbudowane. Sześć stopni swobody, śledzenie ruchu dłoni (poprzezkamerki RealSense) – ale już kompletna cisza w kwestii tego, jakieto GPU napędza tworzenie wirtualnej rzeczywistości. Znającpodejście Intela do sprawy, można zaryzykować, że gdzieś tam wśrodku było jakieś GeForce, bo raczej trudno sobie wyobrazić, byzintegrowana grafika Iris Pro podołała wymaganiom, które sąwyzwaniem dla topowych kart graficznych.

Project Alloy, a 1st gen #VR solution - imagine merging realities and experience your world differently #IDF16 pic.twitter.com/ZUrKDZ57hT

— Intel (@intel) 16 sierpnia 2016Niemniej jednak zapowiedź wprowadzenia Windows Holographic naplatformę Project Alloy oznacza, że napędzana miliardowymiinwestycjami wirtualna rzeczywistość na dobre wejdzie w naszeżycie. To już najbliższe lata. Przygotujcie się na więcej bitówna waszych atomach. Dużo więcej. Polecić można oczywiścielekturę świetnego „Światła wirtualnego” Williama Gibsona, ito nie tylko ze względu na technologię, ale też (a może przedewszystkim) analizę końcowych stadiów gospodarki kapitalistycznej,która potrzebuje wirtualnego świata, by osiągnąć swoją logicznąkonkluzję.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.