iPad synonimem tabletu w USA, ale w Polsce też

iPad synonimem tabletu w USA, ale w Polsce też30.12.2011 16:46

NPD, jedna z bardziej znanych firm analitycznych w Stanach Zjednoczonych opublikowała ciekawe wyniki badania przeprowadzonego w małych i średnich firmach funkcjonujących w USA. W jednym zdaniu całe badanie można podsumować tak: iPad jest tam niemal oczywistym synonimem tabletu. Czyli że... są jakieś inne?

W raporcie NPD czytamy, że 73% ankietowanych firm — a mowa o firmach zatrudniających nie więcej niż 1000 pracowników — zamierza w 2012 roku wyposażyć swoich pracowników w tablety, to znaczy iPady. Chęć zakupu urządzeń jest tym silniejsza, im większe przedsiębiorstwo, co może sugerować, że Apple zaczyna zyskiwać nowy profil klientów. Pytanie tylko, czy zamknięty ekosystem App Store i bardzo ograniczone możliwości konfiguracji tabletu nie będą tutaj przeszkodą na drodze do popularyzacji w biznesie. To już jednak temat na inne rozważania. Tutaj natomiast warto jeszcze dodać, że NPD przeliczył też średnie planowane wydatki względem średniego kosztu zakupu iPada. Wynika z tego, że małe firmy (do 50 pracowników) chcą kupić tylko dwa, trzy tablety, a większe firmy (ponad 500 pracowników) planują zakup nawet kilkudziesięciu sztuk. Co ciekawe, wbrew powszechnemu przekonaniu rynek pecetów dla biznesu nie odczuje problemów związanych ze wzrostem popularności tabletów w tym segmencie. Według NPD firmy nadal będą kupować nowe komputery bez względu na to, że równocześnie myślą o tabletach.

Czy jednak faktycznie jest tak, że mówiąc „tablet” myślimy „iPad”? Amerykanie potrzebowali niezależnej firmy analitycznej i drogich badań społecznych, by odpowiedzieć na to pytanie. W Polsce wystarczy sięgnąć pamięcią do tegorocznej, wakacyjnej „afery” (mimo wszystko to słowo to mocne nadużycie w naszych realiach), kiedy Biuro Bezpieczeństwa Narodowego rozpisało przetarg na zakup tabletów dla swoich pracowników. Wiadomo, że instytucja publiczna nie może po prostu kupić urządzenia wybranego producenta, musi to być najlepsza na rynku oferta spełniająca określone wymagania, a oferty mogą przecież składać wszyscy. Nie wszyscy jednak są w stanie sprostać wymaganiom BBN, które w przetargu zapisało, że tablet musi posiadać interfejs w języku czirokańskim (północnoamerykańskich Indian) oraz tybetański układ klawiatury. Okazuje się, że tylko iPad może się pochwalić tak bogatym wachlarzem funkcji.

Niestety transakcja nie doszła wówczas do skutku, po wybuchu „afery” w mediach przetarg odwołano. Bez wątpienia jednak iPad jest synonimem tabletu dla polskich urzędników, co ponownie się potwierdza: Kancelaria Sejmu kilka dni temu zakończyła przetarg na zakup tabletów i znów wybrano iPady. W ręce każdego posła już w pierwszym kwartale przyszłego roku trafi najbardziej rozbudowany model iPada 2, czyli wyposażony w 64 GB pamięci i moduł 3G. Urządzenia udało się kupić z niewielką zniżką w stosunku do ceny detalicznej, oby tylko ta zniżka nie została zjedzona przez koszt przeszkolenia 460 posłów z wykorzystania najnowszych technologii. Z innej beczki: krążą też plotki, że na początku przyszłego roku Apple ma wydać iPada 3, a wtedy iPad 2 znacznie stanieje...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.